instagramfacebooktwitter
KOSZYK

POZYCJONOWANIE LOKALNE

Pozycjonowanie lokalne stron www

Pozycjonowanie lokalne jest ważnym działaniem z zakresu marketingu dla każdego biznesu prowadzącego działalność na konkretnym obszarze. Jednym tchem możemy wymienić branże, które muszą być pozycjonowane lokalnie: fryzjer, kosmetyczka, mechanik samochodowy, pralnia, restauracja, sklepy i wiele innych. Pozycjonowanie lokalne ma wielki plus: JEST TAŃSZE! Przecież nie walczysz o pierwsze miejsce w Google z setką podobnych firm z całej Polski, ale
wyłącznie z kilkoma, góra kilkunastoma konkurentami z Twojej okolicy. Pozycjonowanie lokalne jest tańsze od pozycjonowania krajowego i jest skuteczniejsze, ponieważ niemal od razu może zaprowadzić Klienta do Twojej firmy. Pozycjonowanie lokalne jest bardzo skuteczne dzięki swojej dokładności. Możesz się pozycjonować na obszar dzielnicy, miasta, gminy, powiatu, województwa (pozycjonowanie regionalne) lub po prostu na określonym obszarze (np. 50
km od Twojej firmy). Jeżeli działasz lokalnie, pozycjonowanie lokalne jest doskonałe dla Ciebie i Twojej firmy! Napisz do mnie [email protected] lub zadzwoń: 533 525 168 i zamów pozycjonowanie lokalne dla swojej firmy.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

W wielkim skrócie jest to marketing internetowy lokalnego biznesu 
i pierwsze skojarzenie z pozycjonowaniem lokalnym budzą lokalne frazy 
w wyszukiwarce. Mam tutaj na myśli połączenie frazy ogólnej z frazą geograficzną. Pozycjonowanie na frazy ogólne to bardzo konkurencyjny
rynek, na którym reklamują się głównie serwisy informacyjne 
i przedsiębiorstwa działające ogólnokrajowo. Przykładem frazy ogólnej jest fryzjerstwo, naprawa samochodów, kosmetyki, pozycjonowanie itp. Fraza geograficzna precyzje nam jakiego obszaru ma dotyczyć zapytanie i najczęściej jest to nazwa miejscowości, np. Kraków, Warszawa, Lubelskie, Śląsk, Małopolska, Trójmiasto, itp. Kiedy połączymy te dwie frazy, uzyskujemy pierwszy etap pozycjonowania lokalnego, czyli interesujące nas frazy, np. fryzjer Kraków, naprawa samochodów Trójmiasto albo kosmetyki Śląsk, pozcyjonowanie Kraków i tak dalej.

Rozwijaj swój lokalny biznes w Internecie! Zamów pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne
Marketing internetowy w skali lokalnej

Marketing internetowy w skali lokalnej

Pozycjonowanie jest bardzo popularne w Polsce. Konkurencja nie śpi 
i dlatego zatrudniasz moją osobę bym mógł Ci doradzić. Najlepiej, aby pozycjonowanie lokalne obejmowało wszystkie działania marketingu internetowego, ale w skali lokalnej bardzo precyzyjnie dopasowanej 
do branży i miejsca. Kluczem do sukcesu jest dobór jak najlepszych fraz związanych z Twoim biznesem. Dla przykładu, content marketing jak najbardziej może mieć wydźwięk lokalny. Na swojej stronie zamieszasz dużo treści nawiązujących do lokalizacji oraz do branży, co oczywiście buduje Twoją lokalną widownię. Tak samo wykonuj lokalny linkbuilding i zamieszczaj teksty sponsorowane na lokalnych miejscówkach. Niby fajnie jest mieć linki na ogólnopolskich serwisach, ale jeżeli prowadzisz lokalną firmę, to niekoniecznie interesuje Cię zdobywanie Klientów z drugiego końca Polski. Warto zatem zadbać o linki z serwisów lokalnych oraz linkowanie z wizytówek NAP (do kupienia u mnie na sklepie).


Lokalne pozycjonowanie jest dużo tańsze niż krajowe. Precyzyjnie dostarcza klientów do małych i średnich firm.

Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne

W przypadku pozycjonowania lokalnego biznesu, narzędzie Google Moja Firma jest wręcz obowiązkową podstawą. Warto korzystać z Google Moja Firma, ponieważ jest to narzędzie ściśle powiązane z całym ekosystemem Google. Zalet korzystania z Google Moja Firma przy pozycjonowaniu lokalnym jest naprawdę wiele. Oto kilka z nich:
  1. Google Moja Firma jest narzędziem do kontroli nad zakładkami i treścią wyświetlająca się w wyszukiwarce Google. To niczym dostęp do darmowej reklamy w najskuteczniejszym miejscu całej wyszukiwarki.
  2. Dzięki Google Moja Firma zarządzasz treścią, która wyświetla się Twoim Klientom na komputerze oraz na smartfonie. Jest to doskonałe narzędzie do marketingu mobilnego. To Ty decydujesz jaka treść wyświetli się użytkownikom po wpisaniu najdokładniejszej frazy lub nazwy Twojej firmy. Pozycjonowanie lokalne bez Google Moja Firma jest irracjonalne.
  3. Opinie Klientów w Google Moja Firma mogą być wykorzystane w różnych miejscach Internetu. Za pomocą specjalnych narzędzi, możesz wydobyć opinie w Google na swoją stronę internetową lub w mediach społecznościowych. Pozycjonowanie lokalne w połączeniu opiniami i referencjami z Google Moja Firma jest mega skuteczne i bardzo dobrze sprzedaje!
  4. Dzięki wizytówce Google Moja Firma masz dostęp do Map Google. Marketing internetowy w Mapach Google jest coraz częściej traktowany jako odrębna specjalizacja. Google zdominował swoimi mapami cały Internet. Mapy Google znajdują się w różnych aplikacjach, na wielu stronach internetowych i są często wykorzystywane w taki sposób, że będąc w Mapach Google Twoja firma może pojawiać się samoczynnie w wielu zakamarkach Internetu. Nie zmarnuj tego potencjału.
  5. Widzisz co Klienci mówią na Twój temat, jak oceniają Twoje produkty i usługi. Google Moja Firma pozwala Ci udzielić odpowiedzi na opinie użytkowników. Jeżeli Twoi Klienci robią zdjęcia Twoich produktów, Ty możesz potem wykorzystać je do budowania swojego wizerunku i zwiększenia sprzedaży. Żadne katalogowe zdjęcie nie sprzeda tak dobrze jak garść zdjęć od zadowolonych Klientów.
Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne
Google Moja Firma
Dzięki Google Moja Firma, pozycjonowanie lokalne staje się skuteczniejsze. Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jak wiele dla Klienta znaczy możliwość szybkiego wybrania numeru telefonu, gdy naprawdę tego potrzebuje „tu i teraz”, bez przekopywania się przez dziesiątki stron, przepisywania
numeru lub zabawy z „kopiuj-wklej”. Korzystając z Google Moja Firma dajesz Klientowi najkrótszą drogę do kontaktu z Twoją firmą: Klient szuka czegoś w Google, pojawia się Twoja firma, Klient klika w „zadzwoń” i już może prowadzić z Tobą rozmowę telefoniczną. Wymarzony sen przedsiębiorcy: leady sprzedażowe robią się same, a Ty tylko rozmawiasz 
i zarabiasz! No dobra… Leady sprzedażowe robi pozycjonowanie lokalne 
z użyciem Google Moja Firma. Zdecydowanie jest to najlepsza opcja dla pomocy drogowej czy innych firm, gdzie usługi potrzebujesz na już. Pękła rura? Wzywasz pierwszego dostępnego na już hydraulika. A który będzie pierwszy? Oczywiście ten wypozycjonowany. 

Pozycjonowanie lokalne daje mocne efekty gdy posiadasz usługi,których klienci szukają na już! Wtedy potrzebujesz pozycjonowania lokalnego na już. 

Dane teleadresowe dadzą Ci skuteczne pozycjonowanie lokalne

Każda firma ma jakiś adres. Nawet jeżeli nie przyjmuje Klientów w swojej siedzibie, to ma swój adres. Z kolei każda firma lokalna chciałaby przyciągać Klientów ze swojej okolicy. Jak wrócisz sobie pamięcią do punktu, gdzie opisywałem frazy, przypomnisz sobie jak bardzo pozycjonowanie
lokalne jest oparte na frazie geograficznej. Najczęściej jest to nazwa miejscowości, a gdzie nazwa miejscowości musi być? W danych teleadresowych. Zadbaj zatem o to, aby wszędzie, gdzie tylko pojawia się nazwa Twojej firmy, pojawiały się Twoje dane teleadresowe.  Zadbaj także 
o to, aby te dane były aktualne i wszędzie w miarę tym samym układzie. Dzięki temu roboty wyszukiwarek skanujące Internet zobaczą dużą ilość wystąpienia tych samych danych teleadresowych w różnych miejscach. Będzie to zatem bardzo skuteczne pozycjonowanie lokalne oparte 
o działania on-site SEO i off-site SEO. Gdy dołożymy do tego ten sam schemat tych samych danych adresowych w wizytówce Google Moja Firma oraz na Twojej stronie www, pozycjonowanie lokalne z pewnością się uda. To jeden z sposobów na zwiększanie pozycji. 

Pozycjonowanie lokalne jest zdecydowanie bardziej złożone, ale jeżeli chcesz przekonać się jak bardzo Twoje dane teleadresowe wpłyną na Twoje pozycjonowanie lokalne, umów się na konsultację SEO!
Dane teleadresowe
Pozycjonowanie lokalne w oparciu o promień odległości

Pozycjonowanie lokalne w oparciu o promień odległości

Brzmi bardzo zagadkowo, ponieważ wszystko zależy o specyfiki branży (w której działasz) i charakteru obszaru, na który chcesz wykupić pozycjonowanie lokalne. Zamawiając usługę pozycjonowania lokalnego dobrze jest skonsultować ze specjalistą jaki obszar powinien być pozycjonowany. Jest bowiem kilka rzeczy, które trzeba brać pod uwagę przy pozycjonowaniu lokalnym na promień odległości od siedziby firmy.
  1. Miejscowości główne i sąsiednie – można zastosować takie zabiegi marketingu internetowego, które będą reklamowały Twój biznes w głównych miejscowościach i pozycjonowały go na hasło typu „pranie tapicerek Kraków i okolice”. Wbrew pozorom, dużo ludzi szuka usług w Internecie z dodatkiem „i okolice” licząc, że w sąsiednich miejscowościach znajdzie tańszą usługę. Pozycjonowanie lokalne w tym przypadku może być dobre zarówno dla firmy, której siedziba mieści się w Krakowie , ale także dla firmy mającej siedzibę pod Krakowem (która chce zdobyć Klientów z Krakowa). Content marketing oraz promocja w mapach dzięki określeniu takiego obszaru będzie zdecydowanie skuteczniejsza.
  2. Pozycjonowanie na gminę, powiat lub region – firmy działające w małych miejscowościach rzadko kiedy ograniczają się wyłącznie do swojej miejscowości. Widać to bardzo dobrze po niewielkich gminach, które mają swoje nazwy i kody kreskowe, ale są zamieszkałe przez kilkaset osób. W tym wypadku zdecydowanie lepiej skutkuje reklama skierowana na najbliższe miasto i gminy w okolicy.
  3. Pozycjonowanie głównej strony albo stworzenie nowych serwisów pod mniejsze regiony to bardzo częsty dylemat pozycjonowania lokalnego w przypadku firm działających na terenie aglomercji i konurbacji. W niedalekiej odległości od siebie mamy kilka miast lub gmin o silnych markach. Możemy wtedy zatem wybrać czy prowadzimy jeden duży serwis i staramy się jego pozycjonować pod wszystkie miejscowości regionu czy może zakładamy kilka mniejszych serwisów i pozycjonujemy je pod konkretne miejscowości. Naturalnym przykładem w Polsce mogą być pozycjonowania lokalne na Śląsku i Zagłębiu, pozycjonowanie lokalne na terenie COP (Centralny Okręg Przemysłowy) albo pozycjonowanie lokalne w Trójmieście.
  4. Pozycjonowanie lokalne na czas dojazdu – w tym przypadku mamy do czynienia z jedną silną marką, do której się pozycjonujemy. Taka forma pozycjonowania lokalnego jest bardzo częsta w turystyce i branży budowlanej/deweloperskiej. Możemy tutaj mnożyć przykłady typu „hotel 5 minut od plaży” albo „noclegi 5 minut od Zakopanego” lub chociażby „mieszkania 5 minut do stacji metra”.

Pozycjonowanie lokalne to idealna usługa jeśli działasz tylko w określonej okolicy. 

Jak widzisz już na tych kilku przykładach jestem w stanie pokazać jak bardzo zróżnicowane mogą być strategie pozycjonowania lokalnego w Internecie. Korzystając z rozwiązań dla pozycjonowania lokalnego, jestem w stanie wypromować niemal każdy biznes. Przedstaw mi Twój biznes i podaj budżet, 
a przeprowadzę dla Ciebie skutecznie pozycjonowanie lokalne.

Oferuję analizę konkurencji w Internecie na poziomie zaawansowanym

DZIAŁASZ LOKALNIE – PROMUJ SIĘ LOKALNIE! POZYCJONOWANIE LOKALNE W INTERNECIE TO NIEZBĘDNA USŁUGA DLA FIRM DZIAŁAJĄCYCH NA OKREŚLONYM TERENIE
Zapisz się do mojego newslettera
Zapisz się już dziś do mojego newslettera
i otrzymuj zniżki i wiadomości na bieżąco.

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od  Yzer – Łukasz Wudyka, Rakowicka 10b/4, 31-511 Kraków, REGON: 365765850, NIP: 5130096722, z siedzibą w Krakowie newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Yzer – Łukasz Wudyka. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

Copyright 2019 - 2021 © Łukasz Wudyka
chevron-down