instagramfacebooktwitter
KOSZYK

Jak uzyskać więcej recenzji w Google i jak dzięki nim poprawić lokalne SEO?

Kategorie: ,
Szacowany czas czytania: 6 min

Opinie w Social MediachJak uzyskać więcej recenzji w Google i jak dzięki nim poprawić lokalne SEO?

82% konsumentów twierdzi, że czyta recenzje w Internecie przed odwiedzeniem strony internetowej lub nabyciem produktu. Statystyka ta pokazuje nam zatem, że opinie osób trzecich bardzo skutecznie wpływają na decyzje zakupowe. Trzeba jednak przyznać, że recenzje to nie tylko proces decyzyjny klientów. Mają również dużą wagę w algorytmie wyszukiwania Google, ponieważ pozwalają Twojej witrynie na większą wiarygodność i optymalizację pod kątem lokalnego SEO!

Opinie w Google Moja Firma – wszystko na ich temat

Poniżej znajdziesz niektóre z pytań, na które odpowiadam w tym artykule.

  • Dlaczego opinie w Google Moja Firma są ważne?
  • Jak je zdobyć?
  • Jakie najlepsze praktyki należy wprowadzić, aby recenzje w Google Moja Firma były skuteczne?

Znaczenie opinii Google dla Twojej firmy

Dowiedz się, jak ważne są recenzje klientów i jak napędzają sprzedaż. Jak skoncentrować swoje wysiłki na najważniejszych witrynach z recenzjami? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

Opinie klientów - różnica między Google, a innymi dużymi witrynami z opiniami?

Przede wszystkim, która strona z recenzjami jest najważniejsza dla Ciebie i Twoich klientów? Czy powinieneś skoncentrować się na otrzymywaniu opinii na Google Moja Firma, czy opinii z innych witryn? Więcej osób korzysta teraz z Google do recenzji i opiniowania niż z Facebook’a, Opineo czy Ceneo, czy jakakolwiek innej witryny z recenzjami. Do tego, zwróć uwagę na to, że recenzje w GMF są postrzegane przez ogólny rynek konsumencki, a nie tylko przez Twoją konkretną niszę konsumentów.

Jeśli prowadzisz lokalną firmę i zastanawiasz się, które witryny z opiniami są najważniejsze, wykonaj poniższe czynności.

Najpierw skoncentruj się na 2 witrynach z recenzjami - Google i najlepszej witrynie z recenzjami w Twojej branży (jeśli taka istnieje). Jeśli nie ma witryn z recenzjami dla Twojej branży, skup się tylko na tym, jak uzyskać recenzje w Google.

Witryny z recenzjami w Twojej branży - przykłady

Jeśli działasz w branży hotelarskiej, skup się na recenzjach Google Maps i portalach takich jak Booking.com. Jeśli jesteś lekarzem, skup się na opiniach Google i portalach takich jak ZnanyLekarz.pl.

Mam nadzieję, że rozumiesz, o co mi chodzi. Takie podejście zapewni szeroki zasięg na większym, bardziej ogólnym rynku (za pośrednictwem recenzji Google). Zapewni również ukierunkowany zasięg na mniejszym, ale znacznie bardziej kwalifikowanym rynku (poprzez recenzje na portalach branżowych).

Co tak naprawdę uzasadnia znaczenie opinii Google?

Jeśli chcesz dokonać rezerwacji w restauracji, w której nigdy wcześniej nie byłeś, czy najpierw przeglądasz opinie Google? No właśnie...

Opinie Google mają zatem decydujące znaczenie dla decyzji zakupowej nowych klientów.

Potencjalni klienci często uważają opinie innych za nawet bardziej wartościowe niż to, co masz do powiedzenia jako firma. Ponadto klienci sami tworzą opinie w Google, choć oczywiście można ich nieco zachęcić. Co jest dobre dla Twojej firmy! Oczywiście, jeśli opinie są pozytywne 😉

Unikalne referencje dla Twojej firmy = lepsze wyniki w Google. Dlaczego? A dlatego:

  • Google ceni spontaniczne recenzje klientów,
  • Google lepiej rozumie Twoją firmę, gdy jest o niej więcej do przeczytania,
  • im więcej dobrych recenzji, tym więcej gwiazdek, więcej widoczności i kliknięć przekierowujących do Twojej witryny.

Opinie Google pojawiają się w widocznym miejscu w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania, gdy użytkownicy szukają Twojej firmy w Google. Możesz je również znaleźć w lewej kolumnie w Mapach Google. Innymi słowy, opinie są brane pod uwagę bezpośrednio podczas wyszukiwania Twojej firmy. Są bardzo ważne, aby zrobić dobre wrażenie na potencjalnych klientach!

Otrzymywanie pozytywnych recenzji w Google zwiększa Twój zasięg

Stwierdzenie, że algorytmy wyszukiwania Google są złożone, to mało powiedziane. Jedno jest pewne - recenzje Google Moja Firma mają wpływ na wyszukiwarkę lokalną Google. Około 9% całego algorytmu wyszukiwania opiera się na recenzjach – artykuł, który o tym mówi tutaj, tam możesz przeczytać więcej na ten temat -> www.invespcro.com/blog/the-importance-of-online-customer-reviews-infographic.

O dobrym wizerunku marki świadczą otrzymywane opinie

Właściwe wdrożenie dobrze zaplanowanej strategii zdobywania pozytywnych recenzji w Google może być jedną z najskuteczniejszych taktyk brandingowych. Dzieje się tak częściowo dlatego, że Google Business pozwala Twojej firmie pojawiać się na Mapach Google. Tam znajduje się nazwa i link do Twojej firmy, adres i numer telefonu oraz łączna liczba opinii wystawionych w Google. Poza tym pokazuje również średnią ocenę podaną przez użytkowników.

Czy opinie klientów zwiększają sprzedaż?

Absolutnie tak! Pozytywne recenzje zwiększają sprzedaż. Brak recenzji zazwyczaj szkodzi, niż pomaga. Negatywne recenzje – szkoda o tym mówić – lepiej coś zmień w swojej działalności… albo, skontaktuj się ze mną!

Trzy najważniejsze sposoby, w jakie recenzje pomagają (lub szkodzą) sprzedaży:

  • Postrzegana wartość - klienci dostrzegają większą wartość w firmach z lepszymi recenzjami. To sprawia, że częściej odwiedzają te firmy i akceptują ceny, nawet jeśli są wyższe.
  • Pozycjonowanie - Google i inne wyszukiwarki korzystają z opinii, aby zdecydować, które firmy lokalne uwzględnić w lokalnych wynikach wyszukiwania, gdy klienci szukają firmy.
  • Współczynnik konwersji - jeśli Twoja firma ma dobre recenzje i wysoką ocenę, będzie to przyciągać do Ciebie klientów. Jeśli Twoja firma ma niskie recenzje, niższe oceny w postaci gwiazdek lub nie ma najnowszych recenzji, klienci będą gromadzić się u Twojej konkurencji, która ma dobre recenzje i wysoką ocenę. W dobie marketingu cyfrowego lokalna firma z najlepszymi opiniami klientów uzyskuje świetne współczynniki konwersji we wszystkim, od SEO po SEM/PPC.

Jak zwiększyć lokalne SEO za pomocą recenzji Google?

Poznaj konkretne działania, które możesz podjąć, aby wykorzystać opinie klientów, aby Twoja firma pojawiała się na górze wyników wyszukiwania Google.

Po przeczytaniu dalszej treści dowiesz się:

  • Czym jest lokalne SEO?
  • Dlaczego powinieneś się o nie troszczyć/
  • Jak poprawić lokalny ranking SEO za pomocą opinii klientów?

Czym jest lokalne SEO i dlaczego powinno Cię to obchodzić?

Kiedy Twoi lokalni klienci szukają w Google firmy takiej jak Twoja, czy pojawiasz się w ich wynikach wyszukiwania? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi „nie”, wiedz, że tracisz dużo na rzecz lokalnych konkurentów, którzy w tych wynikach się pojawiają.

Google pokazuje tylko kilka linków do lokalnych firm na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Musisz więc zaciekle konkurować z innymi lokalnymi firmami. Jak przy całej tej konkurencji możesz być jednym z nielicznych, którzy wyświetlają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google?

Odpowiedź jest w „lokalnym SEO”. Polega ono na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwania lokalnego. Oznacza to pokazywanie firm w wynikach wyszukiwania, aby lokalni klienci mogli je odkryć. Klient nie będzie więc musiał już daleko szukać tego, co jest blisko niego.

Wyszukiwanie lokalne i SEO

Lokalne SEO to bardzo głęboki temat, który zasługuje na swój własny „przewodnik” i wykracza poza zakres tego artykułu.

Omówimy tutaj ważną rolę, jaką opinie klientów odgrywają w lokalnym SEO.

Jak poprawić lokalne SEO dzięki dobrym opiniom klientów?

Poniżej znajdziesz przykłady działań, jakie możesz wykonać, których realizacja ma wpływ na ranking wyników lokalnych.

  1. Zwiększ liczbę recenzji Google - zmaksymalizuj liczbę natywnych recenzji Google, zwłaszcza tych z tekstem, a nie tylko tych, w których użytkownicy po prostu klikają ocenę w postaci gwiazdek bez pisania recenzji. (Google rozróżnia pojęcia recenzja, opinia) 
  2. Zachęcaj klientów do używania właściwych słów kluczowych w recenzjach - terminologii, której używają również podczas wyszukiwania - typu nazwy Twojej firmy, np. nazwy Twojej firmy lub produktów.
  3. Zachęcaj do używania pozytywnych słów - zachęcaj klientów do używania w recenzjach słów o pozytywnych konotacjach, a nie o negatywnych. Google używa algorytmów analizy nastrojów, aby określić, czy opinia jest pozytywna, czy negatywna.
  4. Popraw częstotliwość otrzymywania recenzji - regularnie i w sposób ciągły otrzymuj nowe recenzje, zamiast od czasu do czasu otrzymywać ich serie, po których następują długie okresy przerwy lub wystawiania nielicznych recenzji.
  5. Korzystaj z witryn z recenzjami o wysokim autorytecie - otrzymuj recenzje z najlepszych witryn z recenzjami, ponieważ mają one wysoki autorytet SEO.
  6. Korzystaj z różnych witryn z recenzjami - uzyskaj recenzje w wielu różnych witrynach z recenzjami i wystarczającą liczbę recenzji w każdej witrynie, aby uzyskać takie same oceny w gwiazdkach i inne spójne sygnały, jakie mogą wychwycić algorytmy Google.
  7. Uzyskaj wysokie oceny - uzyskaj wysokie oceny we wszystkich witrynach z opiniami, zwłaszcza od potencjalnych klientów.

Pobierz fragmenty opinii na swoją stronę - użyj znaczników w swojej witrynie, aby wyświetlać fragmenty opinii (kliknij, a przeniesie Cię na witrynę developers.google.com - SEO dla zaawansowanych) w wynikach wyszukiwania, które zajmują więcej miejsca na stronie i ogólnie zwiększają współczynniki klikalności.

Jeśli nie do końca wiesz, jak się za to wszystko zabrać... to zachęcam do kontaktu ze mną!

Pozdrawiam

Łukasz Wudyka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

UDOSTĘPNIJ

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

O AUTORZE

łukasz wudyka
instagramfacebooktwitter
Łukasz Wudyka
Od kilku lat dzielę się z Wami moją wiedzą z zakresu SEO, SXO, UX

Każdego dnia uczę firmy jak dbać o dużo lepszą widoczność ich firmy w wynikach wyszukiwania w:

Google
Bing
Yahoo
Baidu
Yandex
DuckDuckGo
Facebook
LinkedIn

"Powiadają, że GOOGLE jest wszędzie. Deep web i dark web stanowczo temu przeczą."
ZLEĆ MI POZYCJONOWANIE

NEWSLETTER

Newsletter

Administratorem danych osobowych jest SEOSEM24 - Pozycjonowanie stron www, Tworzenie stron www, Agencja reklamowa - Łukasz Wudyka, Rakowcka 10b/4 31-511 Kraków. Dane osobowe osób korzystających z formularza przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia działań w celu przygotowania oferty. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Zapisz się do mojego newslettera
Zapisz się już dziś do mojego newslettera
i otrzymuj zniżki i wiadomości na bieżąco.
Newsletter

Administratorem danych osobowych jest SEOSEM24 - Pozycjonowanie stron www, Tworzenie stron www, Agencja reklamowa - Łukasz Wudyka, Rakowcka 10b/4 31-511 Kraków. Dane osobowe osób korzystających z formularza przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia działań w celu przygotowania oferty. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Copyright 2019 - 2023 © Łukasz Wudyka
chevron-down