Opinie pozostawione w Google stają się coraz ważniejsze. Są od razu widoczne i bardzo ważne. W coraz większym stopniu wpływają na decyzje zakupowe konsumentów, a także na wizerunek firm w sieci. Wyświetlenie pięciu pozytywnych recenzji online przez potencjalnych klientów pozwoliłoby Twojej firmie pomnożyć prawdopodobieństwo zakupu nawet przez 4!
Rzeczywiście, większość klientów ocenia reputację marki, za pośrednictwem opinii klientów online w Google Moja Firma, jako najważniejsze kryterium wyboru. Internauci zawsze szukają informacji przed pójściem do sklepu, skorzystaniu z usług lub sfinalizowaniem zamówienia.
7 na 10 klientów twierdzi, że ocena 4 lub 5 to minimalny wynik recenzji w Google, który powinni rozważyć, aby skorzystać z usług firmy. Ocena pokazuje jakość oferowaną klientom. Ponadto 73% klientów bierze pod uwagę tylko recenzje opublikowane w ciągu miesiąca. Ponieważ świeżość recenzji ujawnia im Twoje teraźniejsze podejście do klienta. Minusem tego wszystkiego jest to, że opinie klientów mogą być nadużywane przez niektórych…
W 2021 r. wykryto dużą sieć fałszywych recenzji, która, jak się uważa, obejmowała ponad 200 000 kont na Amazon. Więcej na ten temat możesz przeczytać w tym artykule "Amazon usunął ostatnio ponad 200 mln fałszywych recenzji produktów". Oszustwo pozostaje trudne do wykrycia dla platformy, biorąc pod uwagę, że zainteresowani klienci faktycznie kupują produkty, a następnie uzyskują pewną sumę pieniędzy w zamian za opublikowanie pozytywnej opinii. I to niestety niejedyna stosowana technika. Fałszywe opinie umożliwiają również bezpośredni atak na uczciwe firmy. Firmy, znane jako „farmy klików”, działają jako oszuści, aby zniszczyć biznes konkurentów.
W związku z tym nieuczciwa firma może próbować wyrządzić Ci krzywdę poprzez publikację niezasłużonej fałszywej recenzji na przykład w Google. Wtedy ważne będzie, aby Twoja marka dobrze reagowała. Istnieje kilka rozwiązań, które pozwalają nadal przyciągać i zatrzymywać klientów dzięki pozytywnemu wizerunkowi w sieci.
Podzielę się z Tobą teraz wszystkimi wskazówkami, jakie na ten moment przychodzą mi do głowy, które pomogą Ci utrzymać Twoją e-reputację w Google w stanie nienaruszonym. Pamiętaj również o tym, że możesz skontaktować się ze mną tel. 533 525 168 lub e-mail: info@lukaszwudyka.pl w celu współpracy w zakresie opinii – czy to walki z fałszywymi recenzjami, czy budowaniu i skłanianiu klientów do pisania dobrych, nowych recenzji Twojej marki.
Przed podjęciem działania upewnij się, że podejrzana fałszywa recenzja w rzeczywistości nie pochodzi od jednego z Twoich faktycznie niezadowolonych klientów. Możesz uznać opinię za fałszywą, jeśli spełnia następujące warunki:
Po zakończeniu dochodzenia i stwierdzeniu, że recenzja jest fałszywa, oto kroki, które należy wykonać, aby kontynuować usuwanie jej z internetu:
Teraz wystarczy poczekać, aż Google usunie kwestionowaną recenzję. Pamiętaj, że im więcej osób ją zgłosi, tym szybciej zostanie ona usunięta przez Google. Zachęcam również do przeczytania wyjaśniń supportu Google "Usuwanie opinii z Profilu Firmy w Google". Wchodząc w ten link możesz też wysłać prośbę bezpośrednio do Google o usunięcie opinii.
Jeśli Google pozostawi Cię bez odpowiedzi przez dłuższy czas, zawsze możesz zgłosić opinię w inny sposób, na przykład z konta Google Moja Firma. Aby to zrobić, musisz zalogować się do swojego profilu i przejść do sekcji zatytułowanej „Opinie”, znaleźć niechcianą recenzję, a następnie kliknąć przycisk, aby zgłosić ją jako nieodpowiednią.
Musisz uzbroić się w cierpliwość, zanim zobaczysz usuniętą fałszywą opinię przez Google. Do 3 dni roboczych. Rzeczywiście, zespoły amerykańskiego giganta poświęcają trochę czasu na przestudiowanie Twojej prośby, aby upewnić się, że problem jest rzeczywisty, a że nie jest to tuszowanie Twoich niedociągnięć. A czasami, z jakiegoś nieznanego i niejasnego powodu, recenzja po prostu nie jest usuwana, mimo że narusza zasady ustanowione przez Google. W tym przypadku jeszcze nie wszystko jest stracone!
Uwaga, w tym przypadku bardzo ważne jest określenie oczernianie. Nie mówimy tutaj o pojęciu zniesławienia, które dotyczy tylko jednostek, ale o pojęciu oczerniania. Będziesz mieć wtedy prawo do wniesienia skargi na policje lub do sądu na autora wraz z dowodami potwierdzającymi to. Ale przyjmimy, że to fejk konto. Wtedy jedynym dalszym sposobem jest usunięcie tego u mnie lub innego specjalisty który ma możliwości techniczne jako ekspert.
A jeśli okaże się, że Twoi konkurenci niewłaściwie wykorzystują recenzje klientów online, zostaną ukarani na wszystkich poziomach.
Dzisiaj recenzje online w coraz większym stopniu wpływają na decyzje zakupowe - 91% konsumentów twierdzi, że chętniej kupuje od marki, która wyświetla pozytywne recenzje, i odwrotnie. 81% z nich będzie mniej skłonnych do sfinalizowania zakupu, jeśli firma jest pełna negatywnych recenzji.
Wiele firm odnotowało gwałtowny spadek reputacji, spadek obrotów lub po prostu zamknięcie sklepu z powodu fałszywych opinii w Google i recenzji rozpowszechnianych za pośrednictwem innych witryn i portali z recenzjami online oraz w social mediach.
Udział w walce z fałszywymi opiniami nie tylko pomoże chronić Twoją reputację i firmę, ale także chronić konsumentów. Z powodów czysto marketingowych lub ze względów etycznych ważne jest, aby usunąć fałszywe recenzje ze swojej wizytówki w Google Moja Firma.
I tak i nie... Chociaż wszystkie recenzje opublikowane online mogą być kwestionowane, musisz wiedzieć, które z nich są w rzeczywistości fałszywe. W praktyce nie możesz opierać sporu lub żądać usunięcia negatywnej opinii z prostego powodu, że Ci się nie podoba. Aby można było ją zakwestionować, taka opinia musi być niezgodna z zasadami ustanowionymi przez Google. Jeśli tak jest - to tak - będziesz mógł ją zakwestionować i zażądać jej usunięcia od amerykańskiego giganta.
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/google-www-szukaj-online-szuka%c4%87-485611/
Zadanie nie zawsze jest łatwe. Przed zakwestionowaniem recenzji w Google, należy kierować się zdrowym rozsądkiem, aby odróżnić fałszywą opinię od tej złej. Prawdopodobnie natrafiłeś na fałszywe recenzje podczas wyszukiwania w internecie. Miejmy nadzieję, że przy odrobinie szczęścia Twoja przenikliwość umożliwi Ci wyszukanie fałszywych recenzji i wykrycie oszustwa.
Wspomniałem o tym na początku artykułu, niezależnie od tego, czy ze względu na:
lub podobieństwo do sąsiedniego komentarza, będziesz w stanie wykryć fałszywe recenzje, te które nie pochodzą od Twoich klientów.
Długość opinii w Google jest często dobrym sposobem na odróżnienie oszukańczego działania od rzeczywistej opinii. Użytkownik jest bardziej pewny siebie podczas czytania dłuższych recenzji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Dlatego też firmy, które takie opinie wystawiają hurtowo, starają się trzymać tych statystyk, coraz częściej publikując długie komentarze. Biorąc to pod uwagę, zrozum, że sama długość recenzji nie mówi, czy okaże się ona fałszywa, czy nie.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, skup się na poziomie języka i aktywności komentatora. Należy uważać na błędy ortograficzne i gramatyczne, podobnie jak nadużywanie superlatyw, zwłaszcza jeśli użytkownik nie prowadzi żadnej innej aktywności na stronie!
Jak wspomniałem powyżej, osoby, które czytają recenzje w witrynach, zwykle rezygnują z zakupu po przeczytaniu negatywnej recenzji. Jeśli przytłaczająco negatywny komentarz utonie w niezliczonych pochwałach, prawdopodobnie jest to fałszywa treść, zwłaszcza jeśli w swoim komentarzu wychwala zalety konkurenta.
Pod produktem sklepu internetowego można spotkać się z podobnymi lub nawet identycznymi komentarzami. Ten efekt „dubletu” daje pewność, że jest to fałszywa recenzja.
Wreszcie, Twój instynkt powinien odegrać dużą rolę w decyzji o zakwestionowaniu lub usunięciu negatywnej recenzji. Twój nos zawsze będzie najlepszym radarem. Jeśli Twoje oko dostrzeże wątpliwe praktyki w tekście – bingo! - na pewno dobrze trafiłeś!
Sprawdź też, co support Google pisze o pisaniu sobie samemu opinii o produktach i ich usuwaniu "Usuwanie napisanych przez Ciebie opinii o produktach".
Wyposażony w te kilka rodzajów broni do wykrywania fałszywych recenzji w Google, będziesz mógł chronić swój profil „Google Moja Firma” i ograniczać ich wpływ na wizerunek marki i działania marketingowe. W praktyce dostępne są dwa rozwiązania:
Polega po prostu na złożeniu wniosku o usunięcie nieodpowiedniej, fałszywej recenzji w Google tak, jak pokazałem powyżej. Aby to zrobić, zaloguj się na swoje konto na platformie Google Moja Firma. Jeśli zarządzasz kilkoma zakładami, wybierz daną firmę, kliknij „Opinie” i zgłoś niechciany komentarz. Jeśli niestety nie zostanie usunięty, będziesz musiał odpowiedzieć bezpośrednio na negatywną recenzję w Google, aby uspokoić przyszłych klientów!
Zajmę się fałszywymi recenzjami w Google i uspokoję Twoich przyszłych konsumentów, zatapiając negatywne recenzje w wielu pozytywnych opiniach. Ale o jakich pozytywnych recenzjach mówimy? Mówię o tych, które zbiorę od Twoich zadowolonych klientów!
Ważne jest, aby Twoja firma zwalczała fałszywe recenzje w Google, ponieważ szkodzą one Twojej reputacji, ale także widoczności w usługach Google.
Rzeczywiście, rozpowszechniając wiele pozytywnych recenzji, zwiększasz swoje szanse na pojawienie się wśród pierwszych wyników wyszukiwarki, ale także pierwszych wyników tzw. zapytań lokalnych – w Mapach Google. To dobrodziejstwo, które pozwoli Ci skierować potencjalnych klientów prosto do Twojej firmy!
A teraz podsumujmy dużo tańszym i prostrzym sposobem jest reagowanie od razu na opinie i jej usuwanie jeśli jest z fejk konta. W wypadku opinii dodanych w ciągu kilku ostatnich dni skuteczność wynosi 100%