instagramfacebooktwitter
KOSZYK

Google Moja firma podstawowe informacje.

Kategorie:
Szacowany czas czytania: 8 min

Google Moja Firma wynikiOpowiem dzisiaj o profilach firmowych w Google Moja Firma. Dla każdego właściciela firmy stworzenie wizytówki w Google Moja Firma pozwala na dotarcie do ogromnej liczby użytkowników wyszukiwarki Google, a także użytkowników Map Google. Dodatkowo firmowy profil pozwala uzupełnić ważne informacje na temat działalności i oferty oraz zsynchronizować go z firmową witryną. Dzięki temu na firmową wizytówkę trafią nie tylko użytkownicy komputerów, ale także smartfonów, tabletów, nawigacji GPS i innych urządzeń. Co ważne platforma Google Moja Firma daje możliwość zakładania wizytówek wyłącznie firmom, które swoją działalność prowadzą stacjonarnie, a nie tylko online. ( i to jest pierwszy mit) oczywiście Google daje możliwość w kilku przypadkach stworzenia wizytówki gdy nie masz oddziału konkretnie w danym miejscu. Pierwszym przykładem są wirtualne biura a drugim gdy prowadzisz sprzedaż tylko online i zaznaczysz taką opcje.

 

Odpowiedzmy sobie na pytanie, dlaczego założenie i optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma to tak ważne działania dla właścicieli firm?

 

Przede wszystkim firmowy profil ma ogromny wpływ na pozyskiwanie lokalnych klientów. A jeśli wizytówka jest dobrze wypozycjonowana i profil Twojej działalności na to pozwala to i z całej Polski. Google wykorzystuje technologię geolokalizacji, więc wyświetlane użytkownikom wyszukiwarki wyniki są uzależnione od ich miejsca pobytu. Właściciele firm mają możliwość szczegółowego uzupełnienia firmowego profilu i dzięki pozycjonowaniu lokalnemu docierają z ofertą do realnie zainteresowanych użytkowników Google. Wizytówka w Google Moja Firma pełni wiele funkcji. Pozwala zainteresowanym nie tylko zapoznać się z ofertą, ale także na przykład przeczytać opinie, pozostawić własną recenzję, zarezerwować wizytę, sprawdzić dane kontaktowe, poznać dokładną lokalizację oraz sprawdzić godziny otwarcia firmy. Co bardzo istotne dla właścicieli firm, wizytówki z Google Moja Firma wyświetlają się w wyszukiwarce nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Dzięki temu ich widoczność jest naprawdę dobra. Wizytówki w Google Moja Firma wspierają także pozycjonowanie firmowej strony WWW i jest to kolejny argument przemawiający za tym, że warto zadbać o firmowy profil. Odnośnik do firmowej strony internetowej na profilu w Google Moja Firma i podanie szczegółowych, danych dotyczących lokalizacji i godzin otwarcia działalności sprawia, że klientom łatwiej jest skorzystać z oferty zarówno drogą online, jak i offline.

Google Moja Firma wyniki

 

Omówmy zatem szczegółowo budowę firmowej wizytówki.

 

Firmowy profil w Google Moja Firma jak powiedziałem ma o wiele więcej funkcji, niż tradycyjna wizytówka firmy. Po wejściu na firmową wizytówkę widzimy na ekranie nazwę firmy, link do strony internetowej, możliwość sprawdzenia połączeń zsynchronizowaną z platformą Google Maps, możliwość dodania profilu do ulubionych, a także wykonania połączenia. Czasami też inne opcje w zależności jaki rodzaj firmy prowadzimy. Poniżej internauta, który przegląda firmowy profil widzi ocenę firmy oraz liczbę wystawionych jej opinii. Opinie w Google Moja Firma odgrywają bardzo dużą rolę zarówno przy pozycjonowaniu firmowego profilu, jak i budowaniu wizerunku firmy. O tym opowiem za chwilę. Krótki opis usług, produktów i ich cen, wskazanie atrybutów firmy, takich jak na przykład dodatkowe udogodnienia dla osób niepełnosprawnych to tylko niektóre z ważnych elementów Google Moja Firma, które mają ogromny wpływ na pozycję profilu firmowego w wyszukiwarce i to jak prezentuje się on internautom. Bardzo ważne dla pozycjonowania firmowej wizytówki jest jak najbardziej precyzyjne określenie profilu działalności. Wybierając kategorię należy starać się w jak najwęższy sposób określić, na czym polega działalność firmy. Dla przykładu w przypadku przedsiębiorstwa, które zajmuje się czekami, lepszym wyborem kategorii będzie “Usługi realizacji czeków”, niż “Usługi bankowe i finansowe”. Istnieją także dwa rodzaje Menu w wizytówkach Google Moja Firma. Są to: menu lokali oferujących posiłki oraz napoje, a także menu firm usługowych, dla przykładu salonów fryzjerskich. Dzięki możliwości wglądu w menu użytkownicy Google Moja Firma nie muszą przechodzić na firmową stronę internetową, aby sprawdzić, co znajduje się w ofercie.

 

Odpowiedzmy teraz na pytanie: Jak sprawić, aby wizytówka firmowa była jak najlepiej pozycjonowana i zdobywała klientów?

 

Przede wszystkim ważne jest jej szczegółowe uzupełnienie i spójność danych, z tymi, które znajdują się na przykład na firmowej witrynie lub w katalogach firm. Sprawdzenie poprawności danych adresowych jest bardzo ważne. Dodanie zdjęć ilustrujących na przykład wyposażenie firmy lub wykonane usługi albo sprzedane produkty także sprawia, że firma buduje swoją wiarygodność i wzbudza zaufanie. Ciekawą opcją profilu w Google Moja Firma jest również umożliwienie internautom odbycia wirtualnego spaceru po firmie. Panoramiczne fotografie oraz wirtualny spacer sprawiają, że klienci zapoznają się z miejscem pomimo braku ich fizycznej obecności. Ogromnie istotnym działaniem w pozycjonowaniu firmowej wizytówki jest także szczegółowe uzupełnienie opisów zgodnie z zasadami SEO.

 

Jak zatem powinny wyglądać opisy firmowej wizytówki w Google Moja Firma?

Google Moja Firma wyniki

Opisy usług oraz produktów powinny być napisane zgodnie z zasadami SEO. Każda usługa lub produkt powinna mieć opis, który jest pozycjonowany na wartościowe frazy kluczowe. Dla przykładu krótki opis usługi powinien nie tylko zachęcać internautów do skorzystania z niej, ale także być bogatym w słowa kluczowe. Podanie w firmowej wizytówce cen produktów, a także usług również jest ważne i pozwala użytkownikom Google Moja Firma mieć dostęp do wszystkich najważniejszych informacji w jednym miejscu. Stackowanie fraz kluczowych w opisach, ich atrakcyjna forma i aktualny cennik to zatem najważniejsze aspekty opisów w Google Moja Firma.

 

Dlaczego opinie pod firmowymi profilami są tak ważne i jak na nie reagować?

 

Internauci polegają nie tylko na tym, co napisze na temat swojej firmy jej właściciel, ale także na opinii pozostałych użytkowników Google Moja Firma. Każda osoba, która ma założone konto w Google ma możliwość publikowania opinii oraz oceny pod firmowymi profilami. To właśnie na bazie tych opinii i ocen budowany jest wizerunek działalności w sieci. Niemałą rolę odgrywają tutaj lokalni przewodnicy, gdyż do ich opinii internauci mają szczególne zaufanie. Po obsłużeniu zadowolonego klienta warto zatem zwrócić się do niego z prośbą o pozostawienie opinii na profilu w Google Moja Firma. Firmowa wizytówka doskonale bowiem się prezentuje, gdy ma dużo pozytywnych opinii i dobrze wpływa to także na jej pozycjonowanie. Opinie pod profilem firmowym nie powinny jednak być pozostawione bez reakcji właściciela firmy. Interakcja z klientami jest bardzo ważna i buduje solidny wizerunek działalności. W przypadku pozostawienia pozytywnej recenzji warto podziękować za takie słowa, natomiast, gdy pojawią się słowa krytyki, można postarać się rozwiązać problem klienta, wyjaśnić sytuację lub zadośćuczynić (jeżeli jest taka możliwość). Budowanie wizerunku firmy, która nie jest obojętna na obiekcje swoich klientów jest bardzo ważne. Opinie pod firmowymi profilami i sposób reakcji ze strony właścicieli firm jest bardzo istotny dla każdego internauty, który zastanawia się, czy skorzystać z oferty. Opisywane sposoby postępowania sprawiają, że pomiędzy firmą a klientami budowane są długofalowe relacje. Warto zatem systematycznie odpowiadać na opublikowane opinie. Jak wcześniej wspomniałem ważnymi postaciami dla właścicieli firm są także lokalni przewodnicy, którzy pozostawiają recenzje oraz oceny w Google Moja Firma.

 

Odpowiedzmy zatem na pytanie: Kim są lokalni przewodnicy i jaką rolę odgrywają na firmowych profilach w Google Moja Firma?

 

Lokalni przewodnicy w dużym uproszczeniu pomagają użytkownikom Google podjąć decyzję o wyborze oferty konkretnej firmy. Lokalni przewodnicy to grupa internautów, którzy pomagają poznawać firmę, dzielą się swoim doświadczeniem, udzielają wskazówek, a także dodatkowych informacji pozostałym użytkownikom Google. Ich opinie cieszą się naprawdę sporym zaufaniem pozostałych użytkowników. Opinie oraz oceny lokalnych przewodników mają obiektywnie dużą wartość, gdyż nie są one reklamami. Lokalni przewodnicy bardzo często wspierają działania firmy na przykład w taki sposób, że informują pozostałych użytkowników Google, że w danym dniu firma będzie nieczynna. Pomagają oni także aktualizować dane na temat działalności. Wartościowe i bogate merytorycznie opinie lokalnych przewodników są cenne zarówno dla zainteresowanych ofertą, obecnych klientów, jak i oczywiście właścicieli firm, którzy mają wizytówki w Google Moja Firma. Google dało możliwość działania lokalnym przewodnikom po to, aby udoskonalić funkcjonowanie Map Google oraz Google Moja Firma.

 

Ważnym zagadnieniem jest także sekcja pytań i odpowiedzi.

 

Jakie możliwości daje sekcja pytań i odpowiedzi?

 

Sekcja pytań i odpowiedzi to możliwość dla zainteresowanych ofertą firmy, a także dla klientów na rozwianie wszelkich wątpliwości, które mogą się pojawić. Dla przykładu użytkownicy Google Moja Firma mogą dzięki omawianej sekcji uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat wykonywanych usług lub sprzedawanych produktów. Ważne z perspektywy osoby zarządzającej wizytówką w Google Moja Firma jest w miarę szybkie udzielenie rzetelnej odpowiedzi. Utrzymywanie stałego kontaktu z internautami i wizerunek otwartego przedsiębiorcy to bardzo ważne cechy dobrego marketingu internetowego. Często w omawianej sekcji padają pytania od klientów dotyczące na przykład godzin otwarcia w konkretny dzień.

 

Dlaczego warto analizować statystyki Google Moja Firma?

Google Moja Firma wyniki

Dostępne statystyki z usługi Google Moja Firma pozwalają właścicielom działalności kontrolować na przykład to, ile razy firmowy profil wyświetlił się użytkownikom. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie jak bardzo popularna jest firma wśród obecnych oraz potencjalnych klientów. Ze wspomnianych statystyk można także dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy na przykład Map Google docierają do firmowego profilu. Google daje możliwość wglądu do 9 raportów na temat firmowej wizytówki. Wyjątkiem są jednak kawiarnie i restauracje. W ich przypadkach Google publikuje 10 raportów. Dzięki raportom właściciele firmowych wizytówek uzyskują zatem informacje: ile osób było na wizytówce, czy marka jest rozpoznawalna, kto trafił do firmy (obecni czy nowi klienci) i jaka była aktywność tych użytkowników na firmowym profilu. Dzięki uzyskanym przez właścicieli firm w ten sposób informacjom możliwe jest udoskonalenie przez nich firmowej wizytówki i jeszcze lepsza jej optymalizacja. Dane na temat wyświetlania zdjęć i godzin odwiedzania firmowej wizytówki to nie tylko niektóre cenne dla przedsiębiorców szczegółowe informacje.

 

Podsumowując, Google Moja Firma to doskonałe miejsce do zaprezentowania działalności i dotarcia do lokalnych odbiorców. Dzięki dobrze zoptymalizowanej wizytówce Google Moja Firma możliwe staje się budowanie solidnego wizerunku przedsiębiorcy, uzyskanie statusu lokalnego eksperta, a także nawiązanie trwałej relacji z klientami. To właśnie ich opinie są bardzo cenne w pozyskiwaniu kolejnych klientów. Google Moja Firma jest zatem platformą, która wymaga odpowiedniego uzupełnienia, optymalizacji z uwzględnieniem SEO, a także systematycznej aktywności.

Czy pozycjonujesz wizytówki Google – Tak zdecydowanie jest to zajęcie które lubię robić bo daje praktycznie od startu wyniki klientowi. Na dobre efekty nie trzeba czekać pół roku czy rok jak  przy pozycjonowaniu stron www na trudne frazy. Tu efekty pojawiają się dość szybko.

Zawiesili mi wizytówkę co ma robić – Po pierwsze nie panikuj. Po drugie ważną sprawą jest za co zawiesili wizytówkę. Najczęściej dostaje się informacje od Google. Od podejrzanej aktywności po przymus potwierdzenia, że masz tam biuro. Jeśli sobie nie radzisz bądź nie chcesz się tym przejmować możesz mi zlecić pomoc przy odzyskiwaniu wizytówki Google. Od razu mówię, że jeśli został złamany BARDZO regulamin to nie uda Ci się odzyskać wizytówki.

Zbieram opinie na wizytówki od moich klientów ale nie zawsze się pokazują – cóż nie mamy wpływu na to czy dana opinia zostanie czy nie jeśli składa ją klient... Obecnie w dzisiejszych czasach jest tyle sposobów na zdobywanie opinii, że na pewno sobie poradzisz.

 

Czy opinie od moich klientów pozycjonują wizytówkę – na pewno stackowanie fraz kluczowych nie zaszkodzi wizytówce w opiniach i odpowiedziach od klientów. Ale na pozycjonowanie wpływa bardzo wiele czynników. Na pewno dobre opinie Ci nie zaszkodzą a podniosą poziom zaufania do firmy.

A jeśli chcecie zobaczyć jak prezentuje się oferta SEOSEM24 zapraszam na https://www.seosem24.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

UDOSTĘPNIJ

O AUTORZE

łukasz wudyka
instagramfacebooktwitter
Łukasz Wudyka
Od kilku lat dzielę się z Wami moją wiedzą z zakresu SEO, SXO, UX

Każdego dnia uczę firmy jak dbać o dużo lepszą widoczność ich firmy w wynikach wyszukiwania w:

Google
Bing
Yahoo
Baidu
Yandex
DuckDuckGo
Facebook
LinkedIn

"Powiadają, że GOOGLE jest wszędzie. Deep web i dark web stanowczo temu przeczą."
ZLEĆ MI POZYCJONOWANIE

NEWSLETTER

Newsletter

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od SEOSEM24 – Pozycjonowanie stron www, Tworzenie stron www, Agencja reklamowa – Łukasz Wudyka, Lubicz 3/119, 30-034 Kraków, REGON: 365765850, NIP: 5130096722newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Lukaszwudyka.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

Zapisz się do mojego newslettera
Zapisz się już dziś do mojego newslettera
i otrzymuj zniżki i wiadomości na bieżąco.
Newsletter

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od SEOSEM24 – Pozycjonowanie stron www, Tworzenie stron www, Agencja reklamowa – Łukasz Wudyka, Lubicz 3/119, 30-034 Kraków, REGON: 365765850, NIP: 5130096722newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Lukaszwudyka.pl. Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

Copyright 2019 - 2023 © Łukasz Wudyka
chevron-down