instagramfacebooktwitter
KOSZYK

Jak recenzje Google obniżają koszty SEM/PPC? Jak recenzje w GMF wgl mogą obniżyć koszty reklamy?

Kategorie:
Szacowany czas czytania: 8 min

Jak recenzje Google obniżają koszty SEM/PPC? Jak recenzje w GMF wgl mogą obniżyć koszty reklamy?

W tym artykule wyjaśnię, w jaki sposób opinie klientów w Google (w wizytówce) mogą negatywnie lub pozytywnie wpłynąć na koszty reklamy SEM/PPC i ogólne koszty pozyskania klientów.

Pod koniec tego artykułu zrozumiesz, jak będziesz mógł wykorzystać swoje opinie klientów, aby obniżyć koszty reklamy i przyciągnąć dużą liczbę nowych klientów!

Jak opinie klientów odnoszą się do SEM/PPC?

Czy opinie klientów w GMF mają coś wspólnego z generowaniem leadów poprzez płatne reklamy? To normalne, że zadajesz sobie to pytanie. Pozytywne recenzje klientów zmniejszają koszty reklamy zainwestowane w pozyskiwanie klientów. Negatywne recenzje klientów zwiększają te koszty. Tylko poprzez przestrzeganie określonej zasady możesz uzyskać dużą liczbę pozytywnych recenzji klientów i zmaksymalizować zwrot z inwestycji w reklamę.

Co się dzieje, gdy ktoś znajdzie Twoją reklamę?

Przed podjęciem decyzji o zakupie prawdopodobnie porówna Cię z konkurencją w witrynach z recenzjami, zwłaszcza w Google.

Według strony internetowej Brightlocal.com - Local Consumer Review Survey 2022 - 91% konsumentów czyta lokalne recenzje, aby ustalić, czy firma jest dobra, czy nie.

Dowiadujemy się o tym, że:

  • 35% konsumentów zawsze najpierw czyta recenzje,
  • 31% konsumentów często czyta recenzje. 

Zwykle Google umieszcza teraz informacje o opiniach bezpośrednio na stronach wyników wyszukiwania.

Dzięki temu Twoi potencjalni klienci mogą porównać Twoje opinie z opiniami konkurencji bez opuszczania strony wyszukiwania.

Efektem jest to, że koszt, jaki zapłacisz za każdego leada uzyskanego poprzez pay-per-click (PPC) lub jakąkolwiek inną reklamę SEM , będzie znacznie wyższy. Jedynym sposobem, aby tego uniknąć, jest zrozumienie, jak sprawić, by te opinie w wizytówce Google były przydatne dla Ciebie, a nie występowały przeciwko Tobie.

Koszty reklamy, gdy nie otrzymujesz dobrych opinii klientów.

Poniższe punkty lepiej wyjaśniają ten wzrost:

  • Klienci częściej klikają reklamy konkurencji, ponieważ konkurenci mają tylko dobre oceny na swoich stronach w Google Moja Firma .
  • Współczynnik klikalności (CTR) Twojej reklamy jest niższy niż u konkurencji.
  • Twój Wynik Jakości Google Ads spadnie, ponieważ współczynnik klikalności ma znaczący wpływ na Wynik Jakości.
  • Niski Wynik Jakości oznacza, że Google zmusza Cię do przelicytowania konkurencji, aby uzyskać takie samo miejsce reklamowe jak oni. Ich wyższe wyniki jakości są uzasadnione wysokimi współczynnikami klikalności.
  • Płacisz więcej, podczas gdy konkurencja mniej. Jednak Twoi konkurenci mają najwięcej kliknięć. Ale zabawa na tym się nie kończy, ponieważ wraz ze wzrostem kosztów reklamy łączne koszty pozyskania klientów wzrosną jeszcze bardziej.

Po kliknięciu reklamy ważne jest, aby skupić się również na współczynniku konwersji.

Pamiętaj, że w tej sytuacji Twój współczynnik konwersji sprzedaży bezpośredniej jest również niższy niż u konkurencji. Ponieważ konsumenci częściej kupują produkty od sprzedawców z lepszymi recenzjami. Ostatecznie niskie recenzje prowadzą do niższych współczynników konwersji na każdym etapie podróży klienta. Powoduje to gwałtowny wzrost kosztu sprzedaży, a w konsekwencji spadek marży.

Ale poczekaj ! Zawsze jest nadzieja.

Potężny profil recenzji zwiększa współczynniki konwersji i zmniejsza koszty reklamy. W rezultacie drastycznie obniż koszt sprzedaży, zwiększając rentowność.

Poniżej przeczytasz jak możesz to zrobić… Sprawdź też mój artykuł - Jak uzyskać więcej recenzji w Google i jak dzięki nim poprawić lokalne SEO?

Jak poprawić wydajność SEM/PPC i obniżyć koszty reklamy dzięki recenzjom w Google (GMF)?

Te różne działania pozwolą Ci poprawić opinie klientów i znaleźć nowych klientów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów reklamy, a także ogólnych kosztów pozyskania klientów.

Uzupełnij swój profil Google Moja Firma (GMB)

Utwórz profil Google Moja Firma i podaj jak najwięcej informacji, w tym:

  • zdjęcia,
  • lokalizacja,
  • szczegóły kontaktu,
  • godziny otwarcia,
  • strona internetowa.

Więcej informacji na temat tworzenia konta Google Moja Firma i zarządzaniu nim z chęcią udzielę Ci po kontakcie ze mną. Kontakt – Łukasz Wudyka – skontaktuj się ze mną już teraz!

Zoptymalizuj swój profil w Google Moja Firma

Aby uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, powinieneś:

  • Zoptymalizuj swój profil Google Moja Firma za każdym razem, gdy wprowadzasz jakieś zmiany.
  • Spraw, aby wszystkie profile były spójne.
  • Sprawdź podobieństwo każdego profilu witryny z opiniami do swojego konta Google Moja Firma, postępując zgodnie z instrukcjami Google.
  • Upewnij się, że nazwa, adres, numer telefonu i inne informacje identyfikujące (Yelp, Facebook itp.) każdego profilu recenzji są spójne we wszystkich witrynach z recenzjami.

Te powyższe porady pozwolą Ci zagwarantować maksymalne bezpieczeństwo algorytmu Google, ponieważ różne profile opinii odnoszą się do tej samej firmy, dla której tworzysz profil GMB.

Pierwsze kroki z recenzjami Google Moja Firma – w wizytówce Google

Teraz zaprezentuje Ci, jak utworzyć konto Google Moja Firma, zoptymalizować je i utworzyć bezpośredni link, który możesz udostępnić swoim klientom.

Ten link przeniesie ich bezpośrednio na stronę, na której mogą wpisać recenzję Twojej firmy.

Wyjaśnienie dotyczące Google Moja Firma

Aby otrzymywać opinie Google, musisz mieć profil Google Moja Firma (GMF).

Jest to profil, który pojawia się, gdy ktoś szuka nazwy Twojej firmy w wyszukiwarkach. To bezpłatne narzędzie, które pomaga zarządzać wyglądem Twojej firmy w wyszukiwarce Google i Mapach Google. Usługa Google Moja Firma, umożliwia lokalnym klientom zamieszczanie opinii o firmie wraz z wieloma innymi funkcjami.

Opinie klientów są dostępne z wizytówki firmy w Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania lub w Mapach Google. Gdy masz już konto Google w https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, możesz:

  • Zaktualizować informacje o swojej firmie, takie jak godziny otwarcia, witryna internetowa i lokalizacja dla osób poszukujących Twojej firmy,
  • Przesyłać prośby o recenzję i odpowiadać na te recenzje,
  • Mieć comiesięczną listę osób, które widziały Twoją firmę i pytaj o nią w Google,
  • Zobaczyć metryki i statystyki dotyczące osób, które uzyskały dostęp do Twojego portalu za pośrednictwem platformy,
  • Podczas wyszukiwania oceny i opinie klientów są wyróżniane obok zdjęcia firmy.

Oprócz tych wszystkich informacji, Google Moja Firma jest ważna, ponieważ pomaga poprawić Twoją widoczność lokalnie. Promuje również odkrywanie Twojej firmy przez nowych klientów.

Jak założyć konto Google Moja Firma?

Aby zacząć korzystać z tego narzędzia Google, musisz najpierw utworzyć konto Google Moja Firma.

Aby to zrobić, wykonuj te instrukcje krok po kroku:

  • Aby rozpocząć rejestrację, musisz przejść do witryny Google Moja Firma,
  • Na stronie usługi Google kliknij przycisk „Zaloguj się” w prawym górnym rogu.
  • Następnie zaloguj się na swoje konto Google. Musisz je stworzyć, jeśli go nie masz.
  • Po zalogowaniu wprowadź nazwę swojej firmy.
  • Jeśli pojawi się na liście, wybierz ją i przejdź do kroku rejestracji. W przeciwnym razie ręcznie wprowadź nazwę firmy.
  • Zostaniesz poproszony o podanie pewnych informacji o swojej firmie, takich jak: nazwa firmy, adres, kategoria jej działalności, numer telefonu i strona internetowa zakładu.

Aby uzyskać zoptymalizowaną i skuteczną stronę biznesową Google, musisz poprawnie wypełnić wszystkie wymagane informacje. Google zweryfikuje prawdziwość informacji podanych podczas tworzenia Google Moja Firma. Następnie zweryfikuje utworzenie profilu firmowego, wysyłając kod weryfikacyjny e-mailem lub SMS-em. Będziesz musiał wpisać go w odpowiednim polu, aby zatwierdzić formularz.

Wykonuj instrukcje Google – przewodnik Google do utworzenia profilu Google Moje Firma - aby utworzyć konto Google Moja Firma.

Jak zoptymalizować swój profil Google Moja Firma, aby uzyskać więcej recenzji?

Im bardziej zoptymalizujesz swój profil Google Moja Firma, tym większe masz szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Pomaga sobie uzyskać więcej recenzji od klientów.

Porozmawiajmy więc o tym, jak możesz zoptymalizować swój profil Google Moja Firma!

Zgłaszanie swojego profilu biznesowego

Jeśli Twoja firma istnieje wystarczająco długo, możesz znaleźć swój wpis, przeprowadzając proste wyszukiwanie według nazwy firmy. Gdy już go znajdziesz, wszystko, co musisz zrobić, to zaktualizować ten profil.

Aktualizuję informacje o firmie

Teraz, gdy Twoje konto Google Moja Firma zostało już zgłoszone, możesz zacząć dodawać informacje, które pomogą klientom odkryć Twoją firmę. Teraz nadszedł czas, aby zoptymalizować swój profil, aby był bardziej atrakcyjny dla potencjalnych i stałych klientów oraz byś mógł uzyskać więcej recenzji.

Jak utworzyć bezpośredni link do napisania recenzji Google?

Chociaż prawdopodobnie masz mnóstwo zadowolonych klientów, nie każdy chce znaleźć Twój profil Google Moja Firma we własnym tempie. Wysyłając SMS-a lub wysyłając e-maila z prośbą, możesz dać tym klientom dodatkowy impuls, którego potrzebują, aby zostawić recenzję.

Uzyskanie krótkiego linku Google Moja Firma ułatwia.

Jedyne, co muszą zrobić Twoi klienci, to kliknąć link, a następnie zostawić recenzję. To proste, szybkie i przynosi rezultaty.

Nieuniwersalna metoda budowania linków w opiniach Google

Ta metoda tworzy link do recenzji Google, ale niestety nie działa we wszystkich przeglądarkach.

To narzędzie pomoże Ci znaleźć unikalny identyfikator miejsca dla Twojej firmy. Jest to kod używany przez Google na swoich mapach, aby odróżnić Cię od innych firm w okolicy.

  • Krok 2 - Wpisz nazwę firmy w wyznaczonym polu. Następnie pamiętaj, aby wpisać pełną nazwę podaną przez Google Moja Firma, ponieważ ten wpis zostanie pobrany.
  • Krok 3 - Skopiuj kod identyfikacyjny lokalizacji

Po umieszczeniu na liście swojej firmy Twój „Identyfikator miejsca” będzie wyświetlany pod nazwą firmy. Będzie wyświetlany jako zestaw liter i cyfr składający się z około 25 znaków. Skopiuj kod i wklej go w bezpieczne miejsce.

Możesz też spróbować odczytać swój kod z linku:

https://maps.googleapis.com/maps/api/place/details/json?place_id=ChIJrTLr-GyuEmsRBfy61i59si0&key=YOUR_API_KEY

  • Krok 4 - Umieść identyfikator przed adresem URL: Po zakończeniu skopiuj następujący link do pliku tekstowego: http://search.google.com/local/writereview?placeid= i bezpośrednio dodaj swój identyfikator miejsca.

Wskazówka - ten link, który powstał, jest oczywiście piękny, ale trudny do wpisania. W tym celu polecam używanie narzędzi do skracania adresów URL, takich jak Bitly, aby uprościć linki. Wysyłając adres URL do klienta, link będzie wydawał się mniej skomplikowany!

Najlepsza metoda tworzenia adresów URL w Google Moja Firma

Firma Google wprowadziła nową funkcję, która umożliwia firmom tworzenie własnych niestandardowych krótkich adresów URL do profilu Google Moja Firma. Posiadanie niestandardowego krótkiego adresu URL ułatwia udostępnianie profilu firmy w prośbach o sprawdzenie, osobiście oraz w materiałach marketingowych.

Oto przewodnik krok po kroku, jak uzyskać niestandardowy krótki link do swojej strony w Google Moja Firma.

  • Krok 1 - Zaloguj się na swoje konto Google Moja Firma.
  • Krok 2 - Jeśli masz firmę z wieloma lokalizacjami, otwórz tę, dla której chcesz utworzyć skróconą nazwę.

Na stronę wyboru lokalizacji pojawia się po kliknięciu przycisku „Zarządzaj lokalizacją” na stronie głównej.

  • Krok 3 - W menu po lewej stronie kliknij Informacje > Dodaj krótką nazwę. Jeśli ta funkcja jest dostępna, powinieneś ją zobaczyć w polu pod „numer telefonu”.
  • Krok 4 - Wpisz swoją krótką nazwę. Może zawierać od 5 do 32 znaków.
  • Krok 5 - Kliknij „Zastosuj”. Twoja krótka nazwa będzie wyświetlana jako oczekująca. Po zatwierdzeniu pojawi się on w profilu Twojej firmy.

Teraz, gdy wiesz już wszystko, jak utworzyć i zoptymalizować swój profil dla opinii Google, możesz odnieść sukces dzięki Google Moja Firma i opiniom od klientów. Jeśli potrzebujesz informacji lub kogoś, kto pomoże Ci zrealizować Twoje cele w związku z opiniami w Google, to skontaktuj się ze mną!

Pozdrawiam

Łukasz Wudyka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

UDOSTĘPNIJ

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

O AUTORZE

łukasz wudyka
instagramfacebooktwitter
Łukasz Wudyka
Od kilku lat dzielę się z Wami moją wiedzą z zakresu SEO, SXO, UX

Każdego dnia uczę firmy jak dbać o dużo lepszą widoczność ich firmy w wynikach wyszukiwania w:

Google
Bing
Yahoo
Baidu
Yandex
DuckDuckGo
Facebook
LinkedIn

"Powiadają, że GOOGLE jest wszędzie. Deep web i dark web stanowczo temu przeczą."
ZLEĆ MI POZYCJONOWANIE

NEWSLETTER

Newsletter

Administratorem danych osobowych jest SEOSEM24 - Pozycjonowanie stron www, Tworzenie stron www, Agencja reklamowa - Łukasz Wudyka, Rakowcka 10b/4 31-511 Kraków. Dane osobowe osób korzystających z formularza przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia działań w celu przygotowania oferty. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Zapisz się do mojego newslettera
Zapisz się już dziś do mojego newslettera
i otrzymuj zniżki i wiadomości na bieżąco.
Newsletter

Administratorem danych osobowych jest SEOSEM24 - Pozycjonowanie stron www, Tworzenie stron www, Agencja reklamowa - Łukasz Wudyka, Rakowcka 10b/4 31-511 Kraków. Dane osobowe osób korzystających z formularza przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia działań w celu przygotowania oferty. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Copyright 2019 - 2023 © Łukasz Wudyka
chevron-down