W tym artykule wyjaśnię, w jaki sposób opinie klientów w Google (w wizytówce) mogą negatywnie lub pozytywnie wpłynąć na koszty reklamy SEM/PPC i ogólne koszty pozyskania klientów.
Pod koniec tego artykułu zrozumiesz, jak będziesz mógł wykorzystać swoje opinie klientów, aby obniżyć koszty reklamy i przyciągnąć dużą liczbę nowych klientów!
Czy opinie klientów w GMF mają coś wspólnego z generowaniem leadów poprzez płatne reklamy? To normalne, że zadajesz sobie to pytanie. Pozytywne recenzje klientów zmniejszają koszty reklamy zainwestowane w pozyskiwanie klientów. Negatywne recenzje klientów zwiększają te koszty. Tylko poprzez przestrzeganie określonej zasady możesz uzyskać dużą liczbę pozytywnych recenzji klientów i zmaksymalizować zwrot z inwestycji w reklamę.
Przed podjęciem decyzji o zakupie prawdopodobnie porówna Cię z konkurencją w witrynach z recenzjami, zwłaszcza w Google.
Według strony internetowej Brightlocal.com - Local Consumer Review Survey 2022 - 91% konsumentów czyta lokalne recenzje, aby ustalić, czy firma jest dobra, czy nie.
Dowiadujemy się o tym, że:
Zwykle Google umieszcza teraz informacje o opiniach bezpośrednio na stronach wyników wyszukiwania.
Dzięki temu Twoi potencjalni klienci mogą porównać Twoje opinie z opiniami konkurencji bez opuszczania strony wyszukiwania.
Efektem jest to, że koszt, jaki zapłacisz za każdego leada uzyskanego poprzez pay-per-click (PPC) lub jakąkolwiek inną reklamę SEM , będzie znacznie wyższy. Jedynym sposobem, aby tego uniknąć, jest zrozumienie, jak sprawić, by te opinie w wizytówce Google były przydatne dla Ciebie, a nie występowały przeciwko Tobie.
Koszty reklamy, gdy nie otrzymujesz dobrych opinii klientów.
Poniższe punkty lepiej wyjaśniają ten wzrost:
Po kliknięciu reklamy ważne jest, aby skupić się również na współczynniku konwersji.
Pamiętaj, że w tej sytuacji Twój współczynnik konwersji sprzedaży bezpośredniej jest również niższy niż u konkurencji. Ponieważ konsumenci częściej kupują produkty od sprzedawców z lepszymi recenzjami. Ostatecznie niskie recenzje prowadzą do niższych współczynników konwersji na każdym etapie podróży klienta. Powoduje to gwałtowny wzrost kosztu sprzedaży, a w konsekwencji spadek marży.
Ale poczekaj ! Zawsze jest nadzieja.
Potężny profil recenzji zwiększa współczynniki konwersji i zmniejsza koszty reklamy. W rezultacie drastycznie obniż koszt sprzedaży, zwiększając rentowność.
Poniżej przeczytasz jak możesz to zrobić… Sprawdź też mój artykuł - Jak uzyskać więcej recenzji w Google i jak dzięki nim poprawić lokalne SEO?
Te różne działania pozwolą Ci poprawić opinie klientów i znaleźć nowych klientów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów reklamy, a także ogólnych kosztów pozyskania klientów.
Uzupełnij swój profil Google Moja Firma (GMB)
Utwórz profil Google Moja Firma i podaj jak najwięcej informacji, w tym:
Więcej informacji na temat tworzenia konta Google Moja Firma i zarządzaniu nim z chęcią udzielę Ci po kontakcie ze mną. Kontakt – Łukasz Wudyka – skontaktuj się ze mną już teraz!
Aby uzyskać wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, powinieneś:
Te powyższe porady pozwolą Ci zagwarantować maksymalne bezpieczeństwo algorytmu Google, ponieważ różne profile opinii odnoszą się do tej samej firmy, dla której tworzysz profil GMB.
Teraz zaprezentuje Ci, jak utworzyć konto Google Moja Firma, zoptymalizować je i utworzyć bezpośredni link, który możesz udostępnić swoim klientom.
Ten link przeniesie ich bezpośrednio na stronę, na której mogą wpisać recenzję Twojej firmy.
Aby otrzymywać opinie Google, musisz mieć profil Google Moja Firma (GMF).
Jest to profil, który pojawia się, gdy ktoś szuka nazwy Twojej firmy w wyszukiwarkach. To bezpłatne narzędzie, które pomaga zarządzać wyglądem Twojej firmy w wyszukiwarce Google i Mapach Google. Usługa Google Moja Firma, umożliwia lokalnym klientom zamieszczanie opinii o firmie wraz z wieloma innymi funkcjami.
Opinie klientów są dostępne z wizytówki firmy w Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania lub w Mapach Google. Gdy masz już konto Google w https://www.google.com/intl/pl_pl/business/, możesz:
Oprócz tych wszystkich informacji, Google Moja Firma jest ważna, ponieważ pomaga poprawić Twoją widoczność lokalnie. Promuje również odkrywanie Twojej firmy przez nowych klientów.
Aby zacząć korzystać z tego narzędzia Google, musisz najpierw utworzyć konto Google Moja Firma.
Aby to zrobić, wykonuj te instrukcje krok po kroku:
Aby uzyskać zoptymalizowaną i skuteczną stronę biznesową Google, musisz poprawnie wypełnić wszystkie wymagane informacje. Google zweryfikuje prawdziwość informacji podanych podczas tworzenia Google Moja Firma. Następnie zweryfikuje utworzenie profilu firmowego, wysyłając kod weryfikacyjny e-mailem lub SMS-em. Będziesz musiał wpisać go w odpowiednim polu, aby zatwierdzić formularz.
Wykonuj instrukcje Google – przewodnik Google do utworzenia profilu Google Moje Firma - aby utworzyć konto Google Moja Firma.
Im bardziej zoptymalizujesz swój profil Google Moja Firma, tym większe masz szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Pomaga sobie uzyskać więcej recenzji od klientów.
Porozmawiajmy więc o tym, jak możesz zoptymalizować swój profil Google Moja Firma!
Jeśli Twoja firma istnieje wystarczająco długo, możesz znaleźć swój wpis, przeprowadzając proste wyszukiwanie według nazwy firmy. Gdy już go znajdziesz, wszystko, co musisz zrobić, to zaktualizować ten profil.
Teraz, gdy Twoje konto Google Moja Firma zostało już zgłoszone, możesz zacząć dodawać informacje, które pomogą klientom odkryć Twoją firmę. Teraz nadszedł czas, aby zoptymalizować swój profil, aby był bardziej atrakcyjny dla potencjalnych i stałych klientów oraz byś mógł uzyskać więcej recenzji.
Chociaż prawdopodobnie masz mnóstwo zadowolonych klientów, nie każdy chce znaleźć Twój profil Google Moja Firma we własnym tempie. Wysyłając SMS-a lub wysyłając e-maila z prośbą, możesz dać tym klientom dodatkowy impuls, którego potrzebują, aby zostawić recenzję.
Uzyskanie krótkiego linku Google Moja Firma ułatwia.
Jedyne, co muszą zrobić Twoi klienci, to kliknąć link, a następnie zostawić recenzję. To proste, szybkie i przynosi rezultaty.
Ta metoda tworzy link do recenzji Google, ale niestety nie działa we wszystkich przeglądarkach.
To narzędzie pomoże Ci znaleźć unikalny identyfikator miejsca dla Twojej firmy. Jest to kod używany przez Google na swoich mapach, aby odróżnić Cię od innych firm w okolicy.
Po umieszczeniu na liście swojej firmy Twój „Identyfikator miejsca” będzie wyświetlany pod nazwą firmy. Będzie wyświetlany jako zestaw liter i cyfr składający się z około 25 znaków. Skopiuj kod i wklej go w bezpieczne miejsce.
Możesz też spróbować odczytać swój kod z linku:
https://maps.googleapis.com/maps/api/place/details/json?place_id=ChIJrTLr-GyuEmsRBfy61i59si0&key=YOUR_API_KEY
Wskazówka - ten link, który powstał, jest oczywiście piękny, ale trudny do wpisania. W tym celu polecam używanie narzędzi do skracania adresów URL, takich jak Bitly, aby uprościć linki. Wysyłając adres URL do klienta, link będzie wydawał się mniej skomplikowany!
Firma Google wprowadziła nową funkcję, która umożliwia firmom tworzenie własnych niestandardowych krótkich adresów URL do profilu Google Moja Firma. Posiadanie niestandardowego krótkiego adresu URL ułatwia udostępnianie profilu firmy w prośbach o sprawdzenie, osobiście oraz w materiałach marketingowych.
Oto przewodnik krok po kroku, jak uzyskać niestandardowy krótki link do swojej strony w Google Moja Firma.
Na stronę wyboru lokalizacji pojawia się po kliknięciu przycisku „Zarządzaj lokalizacją” na stronie głównej.
Teraz, gdy wiesz już wszystko, jak utworzyć i zoptymalizować swój profil dla opinii Google, możesz odnieść sukces dzięki Google Moja Firma i opiniom od klientów. Jeśli potrzebujesz informacji lub kogoś, kto pomoże Ci zrealizować Twoje cele w związku z opiniami w Google, to skontaktuj się ze mną!
Pozdrawiam
Łukasz Wudyka