Zdjęcia do wizytówek w Mapach Google
Jako ekspert od wizytówek Google Moja Firma wiem że, zdjęcia w reklamie pełnią bardzo ważną funkcję. Dotyczy to także marketingu internetowego, ponieważ Klient kupuje oczami. Słyszysz to niczym mantrę za każdym razem jak pojawia się temat materiałów sprzedażowych, kart produktów w sklepach internetowych czy firmowych stron www. Marketing internetowy od strony technicznej domaga się jak największej ilości tekstu, im więcej słowa pisanego tym lepiej. Jednak konsumenci nie czytają długich tekstów. Wręcz przeciwnie – im dłuższy tekst, tym Internauta bardziej zmęczony, znudzony i zdemotywowany. Zatem w opozycji do strony technicznej marketingu internetowego stoi psychologia konsumencka, która napiera na to, aby w Internecie było jak najwięcej zdjęć, grafik, a najlepiej jakby było do tego wideo. Mapy Google są w o tyle specyficznym miejscu, że Klient szuka konkretnej informacji gdzie znajdzie rozwiązanie swojego problemu. Mapy Google są ściśle związane
z pojęciem lokalizacji, patrzeniem na mapę, analizą trasy Klienta do firmy.
W interfejsie Map Google nie ma za wiele miejsca na tekst pisany. Silną kartą przetargową są zatem zdjęcia. Wizytówki w Mapach Google posiadają obszerną zakładkę ze zdjęciami, które są podzielone na różne kategorie: od właściciela, od użytkowników, wnętrze, zespół (pracownicy), siedziba z zewnątrz, produkty, w trakcie pracy (np. wykonywania usług), menu, itp. tych kategorii jest naprawdę sporo. Na najwyższych pozycjach w Mapach Google pojawiają się te firmy, które mają bardzo dużo zdjęć wysokiej jakości. Wizytówki Google Moja firma mają nawet specjalne miejsce do analizy ruchu na zdjęciach. Jak widać Google bardzo poważnie podchodzi do tematu zdjęć na wizytówkach.