Działania marketingu internetowego powinny odnosić się zarówno do prac nad naszą stroną, jak i do stałego porównywania z konkurencją. Musimy stale prowadzić monitoring konkurencji w Internecie, aby dokładnie wiedzieć jaki jest punkt odniesienia naszej strony www do konkurencji. Pragnę pokazać w tym artykule jak prowadzić analizę konkurencji, a zarazem ukazać jak bardzo złożony jest to proces. Wiedz, że zajmuję się analizą konkurencji od wielu lat i dzięki mojemu doświadczeniu mogę pomóc Ci w określeniu Twojej pozycji na rynku względem konkurencji oraz prowadzić dla Ciebie stały jej monitoring. Powiedz mi tylko jakich potrzebujesz informacji, a razem zdziałamy cuda! :)
Monitoring marki w Internecie
Jednym z najczęstszych sposobów analizy konkurencji w Internecie jest monitoring marki w bardzo szerokim rozumieniu. Posiadam narzędzia, dzięki którym jestem w stanie badać gdzie i w jakim kontekście pojawia się Twoja marka oraz Twoja konkurencja. Liczba wzmianek, zasięg, zaangażowanie, emocje, język, influencer score, najpopularniejsze hasztagi i dziesiątki innych wskaźników mogą być traktowane zarówno w odniesieniu do Twojego biznesu, jak i w odniesieniu do konkurencji. Dają one nam niesamowitą wiedzę na temat tego jak często mówią o Tobie Klienci oraz z jakimi konkurentami Ciebie zestawiają. Wiedza pozyskana z analizy konkurencji metodą monitoringu marki może odwrócić do góry nogami całe postrzeganie Twojej marki i diametralnie wpłynąć na wygląd Twojej strategii marki. Analizując konkurencję w Internecie tą metodą jestem w stanie w zarodku wykryć kryzysy wizerunkowe, które mogą nadciągać jak i zaalarmować Cię, gdy konkurencja ma kryzys w sieci.
Wyobraź sobie sytuację, w której dostrzegasz dużą ilość niezadowolonych klientów konkurencji i kierujesz do nich później komunikację marketingową mówiącą, że Twoja firma jest lepsza. Wszystko odbywa się na „zapleczu” Internetu, a Ty zyskujesz nowych Klientów dzięki analizie konkurencji. Analogicznie, mogę wykryć pierwsze negatywne wypowiedzi na całkowicie obcej tobie grupie. Wystarczy, że ktoś wzmiankuje Twoją markę, to ja już o tym wiem. Twój dział obsługi klienta może natychmiast zareagować i zgasić w zarodku kryzys wizerunkowy. Odpowiednie prowadzenie komunikacji marketingowej w połączeniu z monitoringiem marki może skutkować tym, że każdy kryzys przekujesz w rynkowy sukces!
Chcesz wiedzieć co ludzie mówią o Tobie i Twojej konkurencji? Zamów u mnie monitoring marki.
Analiza pozycji w Google
Pozycjonowanie stron www i usługi SEO są tak popularne, że z pewnością korzysta z nich już Twoja konkurencja. Analizując pozycje w wyszukiwarkach, w tym – oczywiście – w najpopularniejszej wyszukiwarce Google, warto nie skupiać się wyłącznie na swojej stronie internetowej, ale stale monitorować także pozycje konkurencji. Analiza konkurencji pod kątem SEO jest tutaj bardzo ważna, ponieważ od jej wyników zależy w dużej mierze decyzja o przyjęciu strategii pozycjonowania stron internetowych. Twoi konkurenci mogą się pozycjonować na frazy bardzo ogólne, w których budżety na reklamę są ogromne. Tymczasem, jest jeszcze masa fraz szczegółowych, na które nikt się nie pozycjonuje, a budżety na reklamę niezbyt wygórowane. W takiej sytuacji, jako ekspert wykonam dokładną analizę która strategia będzie bardziej opłacalna dla Twojego biznesu. Pamiętaj też, że mogę dla Ciebie wykonać linkowanie w dokładnie tych samych miejscach, w których linkowała konkurencja. Usługa ta zwie się relinkowaniem. I jest jedną z najskuteczniejszych form gonienia pozycji konkurencji.
Skończyły się czasy, kiedy w biznesie najważniejsza była intuicja. W biznesie online największe sukcesy odnosi się dzięki skrupulatnej, stałej (lub przynajmniej regularnej) analizie konkurencji w Internecie. Właśnie dlatego, najwięcej narzędzi do analityki internetowej obejmuje właśnie badanie pozycji w wyszukiwarkach. Mnogość narzędzi jest tutaj bardzo duża, od relatywnie prostych narzędzi po rozbudowane kombajny marketingowe. Skorzystaj zatem z mojego doświadczenia i uzyskaj najbardziej rzetelne analizy konkurencji z najlepszych źródeł za pomocą najbardziej sprawdzonych narzędzi do analizy konkurencji w Internecie.
Chcesz wiedzieć jaka jest pozycja w Google Twojej konkurencji? Skontaktuj się ze mną.
Analiza linków przychodzących konkurencji
Bardzo dużo wiedzy na temat Twojej konkurencji daje nam analiza linków przychodzących. To jak wykorzystasz tę wiedzę, zależy od Ciebie, ale jest niewielkie prawdopodobieństwo, że bez mojej pomocy uzyskasz tak profesjonalną analizę linków przychodzących konkurencji. Linki przychodzące są dobre i złe. W mniejszym lub większym stopniu, każdy je ma. Dzięki mojej analizie konkurencji w Internecie, sprowadzę na Twoją stronę ruch z tych najciekawszych miejsc, w których konkurencja linkuje. Plan iście szatański, ale to analiza konkurencji i analiza linków przychodzących pozwala Ci uzyskać dokładną wiedzę na temat położenia Twojego biznesu w sieci. Otrzymasz ode mnie raport, z którego dowiesz się jakie strony są najczęstszym źródłem linków w Twojej branży. Mogę dać Ci szereg informacji, które doprowadzą nas do odpowiedzi na pytanie, które frazy mają największą konwersje w przypadku Twojego biznesu. W efekcie końcowym, Ty otrzymasz wysokiej jakości ruch na stronie internetowej lub w sklepie internetowym i będziesz mieć coraz więcej Klientów. Pozycjonować da się bez wiedzy gdzie konkurencja linkuje, ale zdecydowanie łatwiej jest mieć listę miejscówek. Dopiero odpowiednie narzędzia analizy konkurencji i uzyskane z nich informacje doprowadzą Ciebie do wyższej skuteczności działań marketingowych.
Poznaj Twoją konkurencję i jej linki przychodzące. Zleć mi analizę konkurencji w Internecie!
Analiza strategii konkurencji w Internecie
Podstawą marketingu wszelakiego jest strategia marketingowa. Każda firma strzeże jej jak oka w głowie. Dobra strategia marketingowa jest wielowymiarowa, a jednym z wymiarów jest właśnie strategia marketingu internetowego. Chyba każdy przedsiębiorca chciałby poznać strategię marketingowa konkurencji, aby dzięki temu móc ją po pewnym czasie wyprzedzić. A Ty? Możesz zlecić wywiad gospodarczy, możesz wynająć detektywa który zbierze dla Ciebie odpowiednie dane. Brzmi fajnie, ale jest jeden poważny minus: Internet jest tak dynamiczny, że te wszystkie z trudem zdobyte dokumenty już po kwartale będą nieaktualne, a po roku czasu całkowicie niezgodne z wirtualną rzeczywistością. Po co się zatem męczyć i po co przepłacać?!
Wystarczy, że zlecisz mi stałą analizę konkurencji w Internecie, a ja dla Ciebie regularnie będę wyciągał smaczki i strategie marketingowe wskazanych konkurentów. Widząc szczegóły działań konkurencji jestem w stanie podać Ci na tacy jakie strategie konkurencja stosuje. I jak to wpłynie na Twoją markę. W marketingu internetowym jest kilkudziesiąt szablonów działań. Ja znam je wszystkie, więc moja analiza konkurencji w Internecie prowadzi do bezbłędnych wniosków i skutecznego wzrostu sprzedaży w sieci.
Chcesz poznać strategie marketingowe konkurencji i zdobyć pozycję lidera? Analiza konkurencji jest właśnie dla Ciebie.
Jak wykorzystać dane zebrane w wyniku analizy konkurencji w Internecie?
Jak już wcześniej wspominałem, uzyskanie wielu bardzo złożonych danych do jedno. Drugie to umiejętne wykorzystanie tych danych do osiągnięcia przewagi nad konkurencją w Internecie. Bardzo szczegółowa analiza działań Twojej konkurencji w sieci doprowadzi nas do wiedzy jaką strategię w internecie przyjęli Twoi konkurenci oraz jak dokładnie rozwija się rynek w Twojej branży. Będziesz wiedział co robi Twoja konkurencja, jakie są trendy w branży i co robią Twoi Klienci. Jeżeli połączysz to z moimi skutecznymi działaniami w Internecie, między innymi SEO i pozycjonowaniem stron www, to Twój sukces w e-biznesie jest kwestią czasu i budżetu. Poniżej prezentuję krótki zbiór niektórych działań, jakie wykonuję po dogłębnej analizie konkurencji w Internecie. Oczywiście jest to tylko krótki wycinek możliwych działań.
Poznajesz dokładnie co mówi się w Internecie na temat Twojej konkurencji. Wiesz dokładnie co Klienci i „rynek” mówią na temat Twojej marki oraz całej branży. Dzięki temu dostosowujesz swoją komunikację marketingową i poprawiasz obsługę Klienta. Wzrasta także sprzedaż dzięki lepszemu targetowaniu reklamy.
Gdy znasz linki przychodzące swojej konkurencji, jesteś w stanie uzyskać ruch na Twojej stronie z cennych stron, jesteś w stanie pozyskać linki ze stron, na których nie ma konkurencji albo umieścić linki dokładnie w tych samych serwisach co konkurencja. Pozyskujesz zatem ruch z tych samych źródeł co konkurencja oraz ze źródeł, które są skuteczne, a Twojej konkurencji tam nie ma.
Dokładnie wiesz na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja. Dzięki temu Twoje działania SEO oraz pozycjonowanie stron stają się skuteczniejsze, lepiej wydajesz pieniądze, gdyż potrafisz określić na których frazach ostro walczysz z konkurencją, a gdzie wygrywasz bez walki. Twoja strategia marketingowa w internecie dzięki analizie konkurencji staje się zatem o wiele skuteczniejsza.
Znasz strategię marketingową konkurencji w Internecie, więc Twoją strategię dopracowujesz do perfekcji. Sprzedajesz znacznie więcej, ponieważ wdrażasz długofalowe działania SEO i czynnie reagujesz na zmiany w działaniach konkurencji.
Oferuję analizę konkurencji w Internecie na poziomie zaawansowanym
ZADZWOŃ DO MNIE LUB NAPISZ
Zapisz się do mojego newslettera
Zapisz się już dziś do mojego newslettera i otrzymuj zniżki i wiadomości na bieżąco.