instagramfacebooktwitter
KOSZYK

POZYCJONOWANIE

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych - jak działa i co warto o nim wiedzieć?

Bycie w top 3 wyników wyszukiwania naturalnego to marzenie wielu firm i wielu osób, na przykład blogerów. Niestety, ale czasy, kiedy można było tam dotrzeć bez pomocy profesjonalistów na frazy które przynoszą dochód już dawno się skończyły. Obecnie rynek usług SEO (ang. Search Engine Optimization) to ponad trzysta znanych mi  zmiennych, które Google stale analizuje. Przypomnę tylko swoim czytelnikom, że każda wyszukiwarka ma swoje własne czynniki i warto dobrze je znać jeśli chce się pozycjonować.

Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie można podzielić na wiele sposobów i to jaki zasięg czy kryteria wybierzemy może zmienić całkowicie wyniki jak i dobrane frazy. Może to być pozycjonowanie lokalne lub ogólnopolskie czy nawet międzynarodowe. Co ciekawsze istnieją podziały też ze względu na efekty wymaganych prac czy sposób rozliczeń. Jednak zawsze musi to być ustalone przed podpisaniem umowy.

Z dobrodziejstw pozycjonowania lokalnego skorzystają małe firmy, które dopiero niedawno na przykład na skutek pandemii koronawirusa zdecydowały się przenieść część swojej działalności do sieci i otworzyły na przykład swoje wizytówki w sieci by klient mógł też zamówić usługi po za siedzibą firmy przykładem idealnym są restauracje które na szybkości otwierały strony www by klienci mogli zamówić na stronie jedzenie na dowóz. 

Jest to dobry sposób na zwiększenie widoczności firmy, której obszar działania skupia się tylko na pewnym określonym rynku. Nie ma większego sensu pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google na słowa kluczowe „mechanik samochodowy” czy "samochodowy mechanik". Dla firmy mieszczącej się w Opolu o wiele lepszym wyborem będzie pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe „Mechanik samochody Opole” czy „dobry mechanik samochodowy w Opolu”. Jednak jeśli masz kilka miejsc gdzie obsługujesz kllienta w Polsce wtedy warto zamówić frazy ogólnopolskie. Przykładem fraz ogólnopolskich będą: mechanik, salon sukien ślubnych czy np dj na wesele. 

Warto też pamiętać w takiej sytuacji o analizie słów kluczowych, tak zwanych keywordów. Ogólnie zawsze przed rozpoczęciem pozycjonowania należy wykonać darmowy albo płatny audyt SEO. Każda profesjonalna agencja czy też specjalista freelancer wykonują takie audyty do umowy o pozycjonowanie. Optymalizacja Twojej strony lub sklepu jest bardzo ważną częścią pozycjonowania.

Czy darmowe wtyczki do pozycjonowania strony w Google coś dają?

Na ten temat można napisać całą książkę. Mało tego, zapewne byłaby to publikacja składająca się z wielu tomów. A zatem, czy na przykład Yoast SEO może pełnić funkcję profesjonalnej agencji SEO? Przecież to oprogramowanie jest też dostępne w wersji premium, która swoje kosztuje.
Odpowiedź na to pytanie jest jednoznaczna - nie, nawet najlepsza wtyczka nie jest w stanie wziąć na siebie pracy, jaką wykonuje przy pozycjonowaniu stron www cała agencja lub freelancer. Wynika to z bardzo prostej kwestii - patrzy ona tylko na niewielki obszar działalności, nie jest w stanie wyciągnąć daleko idących wniosków o kondycji strony.

Fachowcy często śmieją się z tego, że gdyby patrzeć tylko na wytyczne z wybranych wtyczek, to pozycjonowanie byłoby banalnie proste i można by je porównać do spaceru po lesie. Niestety, ale zdarza się, że pozycjonowanie stron internetowych raczej jest bliżej do konieczności pokonania morza w czasie sztormu :)

Wtyczki powinny pełnić jedynie funkcję doradczą, ale nie powinny one odgrywać wiążącej roli przy kreowaniu strategii publikacji. Jeśli na przykład Yoast pokaże nam, że mamy za mało akapitów H2, to warto kilka dodać. Tak samo, gdy narzędzie wskaże, że brakuje nam opisów ALT lub że tytuł wpisu jest za długi.

Nie poleca się jednak stuprocentowego ufania tym rozwiązaniom. Wynika to z jeszcze jednej, niezwykle ważnej kwestii. Wystarczy, że Google nieco zmieni swój algorytm, a wtyczka nie zostanie zaktualizowana i nie będzie wskazywała tych samych rozwiązań, jakich życzy sobie Google i cała praca, jaka będzie w ten sposób wykonana, będzie po prostu niewiele warta. Może to skutkować stratą nie tylko czasu, ale i pieniędzy. Na tym polu profesjonalna agencja SEO niemal zawsze wygra ze wtyczkami.
Co ciekawsze większość wtyczek ustawia się pod Google a jeśli chcesz pozycjonować np. w Yandex to już te wytyczne będą całkowicie inne.
pozycjonowanie wtyczką yoast seo
wyniki organiczne

Pozycjonowanie - jak zbudowane są wyniki strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google?

Ogólny podział jest bardzo prosty, jednak nie warto dać mu się zwieść. Niby mamy tylko wyniki organiczne, oraz płatne, jednak coraz większą rolę w algorytmie pełni też rodzaj wyników wyszukiwania Google (co ma wpływ na zmiany pozycji w Google). Wyszukiwarka przeznacza coraz więcej miejsca na multimedia, na przykład na grafiki czy filmy w serwisie YouTube. Użytkownicy poszczególnych serwisów korzystają w tych czasach inaczej, niż to jak kiedyś wyglądały wyszukiwania a to wpływa na pozycjonowanie w Google.

Co do zasady, pozycjonowanie stron internetowych i jego efekty zobaczymy w organicznych wynikach wyszukiwania w Google, a także na grafikach i np. mapach Google. To główny obszar działalności firm, które świadczą usługi pozycjonowania. Właśnie dla tych typów stron oraz mediów mamy najwięcej narzędzi, które umożliwiają wywindowanie strony klienta ku górze w wynikach wyszukiwania w Google.

Nie sposób nie docenić też Map Google oraz znakomitego połączenia ich z ekosystemem wyszukiwarki Google. Jeśli użytkownik wpisze jako słowa kluczowe wyszukiwania w Google na przykład „Warsztat samochodowy XYZ w Opolu” lub "warsztat XYZ w Opolu", to jednym z odnośników będzie też skrót do map, abyśmy szybko mogli dotrzeć do tego miejsca. To kolejny wymiar, który ma wpływ na proces pozycjonowania stron.

Serwisy, które są w Google dzięki finansowaniu ich z Google Ads, zajmują niewiele miejsca na pierwszej stronie w ujęciu łącznym. Jest to jednak miejsce, które bez chwili zawahania się można określić pozycjami premium. Problemem, jaki generują Google Ads jest ich czasowość. Gdy ograniczymy budżet, to nasza rozpoznawalność spadnie. Pozycjonowanie stron www w tradycyjnym modelu pozycjonowania wykazuje o wiele więcej dobroczynnych właściwości. Co ciekawsze po pozycjonowaniu pozostaje content i treści na lata z którymi Twoi klienci mogą się identyfikować i dzięki którym mogą trafić też z innych serwisów.
Stopniowa ewolucja wyszukiwarki Google wciąż wprowadza do pozycjonowania pewne zmiany. Nawet jeśli dla użytkownika końcowego okno wyszukiwania nie zmieniło się (no, może poza czcionką) od wielu lat, to zdecydowanie nie można powiedzieć, że jest to ten sam produkt co choćby dekadę temu.

Od czasu, gdy firma z Mountain View wypuściła aktualizację algorytmu w wynikach wyszukiwania o nazwie Pingwin, w sieci dokonała się prawdziwa rewolucja. Zmiany algorytmu nigdy nie są zapowiadane z góry, ich termin jest znany tylko Google. Po prostu są one wdrażane, a następnie Google informuje o tym w komunikacie na swoim blogu. Nie znamy też ich changelogu, a więc listy zaimplementowanych zmian do wyników wyszukiwania.

Co to oznacza dla potencjalnych klientów? Wbrew pozorom bardzo dużo. Przede wszystkim, kolejne uaktualnienia pokazują, że nic nie jest dane na zawsze. To, że udało nam się doprowadzić serwis do miejsca w TOP5 w wynikach wyszukiwania na przykład w listopadzie 2020 roku nie oznacza, że utrzyma się on tam bezpiecznie przez wiele długich lat. Jednak w portfolio posiadam frazy które od wielu lat są na pozycjach TOP 1. Pamiętaj jest to możliwe tylko z profesjonalną agencją lub frelancerem który ma potwierdzoną wiedzę. 

W grudniu 2020 roku została wdrożona aktualizacja w wynikach wyszukiwania, która w wielu segmentach rynku totalnie przebudowała "pierwszą dziesiątkę". My możemy tylko obserwować trendy pozycjonowania stron, a następnie na nie reagować. Mamy do dyspozycji profesjonalne narzędzia, dzięki czemu nasza wiedza jest nieporównywalnie większa niż dla typowego użytkownika Google. Pamiętaj jednak, że profesjonaliści wiedzą gdzie szukać wcześniej zmian dla tego warto powierzyć im proces pozycjonowania. 
seo w google
czy warto pozycjonować stronę

Czy warto pozycjonować stronę www w wynikach wyszukiwania? 

Tak, zdecydowanie. Internet to najlepsze medium, jakie firmy, ale i użytkownicy mają do swojej dyspozycji. Reklamy są tutaj tańsze, mamy większe możliwości w zakresie ich personalizacji, a także szybciej docieramy do kluczowych klientów.

Warto zwrócić też uwagę na to, że internet nie jest czynny „od ósmej do szesnastej”. Dobrze zrobione pozycjonowanie stron www na skalę ogólnokrajową będzie widoczna przez całą dobę, tak samo z Krakowa, Katowic, jak i z Poznania czy z Gdańska. No, chyba że klient zdecyduje się na pozycjonowanie strony www lokalnie.

W Google warto być wysoko w wynikach wyszukiwania na możliwie wiele słów kluczowych dlatego, że w Polsce ta wyszukiwarka absolutnie zmonopolizowała rynek. Według ogólnych szacunków, około 96% internautów korzysta właśnie z tego ekosystemu. Porzekadło, że “jeśli naszej firmy nie ma w Google, to ona nie istnieje” nie wzięło się znikąd.
Nie napotykamy też tutaj na dość tradycyjny podział „stare-nowe media”. Dla osób młodych obecność w sieci to powód do dumy, nie do wstydu. Coraz częściej nawet seniorzy przenoszą swoją aktywność do wirtualnego świata. Mimo szczerych chęci nie można powiedzieć tego samego na przykład o prasie czy lokalnych kanałach telewizyjnych.

Pozycjonowanie - bądź tam, gdzie użytkownik chce Cię znaleźć

Wpisując w pole wyszukiwarki Google jakąś frazę, użytkownik ma pełną dowolność. Jeśli szuka hotelu w Karpaczu, to musimy wyjść do niego z pomocną dłonią i poinformować go, że przecież mamy taki właśnie hotel i chętnie go zakwaterujemy. Na tym w dużym skrócie polega istota pozycjonowania - to ułatwienie dotarcia do informacji, jakiej w danej chwili poszukujemy.

Reklam w wyszukiwarce Google nie powinno się lekceważyć. Ich znaczenie dla rozwoju działalności może być po prostu fundamentalne. Internet bardzo mocno zmienił nasze postrzeganie rzeczywistości. Dziś informacji poszukujemy zwłaszcza w świecie wirtualnym, bo to tam w dużej mierze przeniosło się nasze życie. Proces ten jeszcze bardziej został spotęgowany przez pandemię COVID-19.

Podobnie prezentuje się właśnie rynek wspomnianych billbordów. Jego odwiecznym problemem były wysokie ceny. Dobra „miejscówka” wciąż potrafi kosztować zaskakująco dużo. A dochodzi nam jeszcze koszt wydrukowania treści reklamy i kilku innych usług.

Pozostając w temacie turysty z Karpacza, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, którędy pojedzie on do tego miasta, by dobrze wpasować się z naszą reklamą. W sieci ten problem nie istnieje. Jeśli turysta wpisze w wyszukiwarkę „noclegi w Karpaczu”, to nasza strona pokaże mu się zawsze, bez względu na to, z jakiego miejsca na świecie łączy się z siecią. Oczywiście o ile wcześniej została wypozycjonowana. To kolejny atut.
pozycjonowanie
pozycjonowanie 24h na dobę

Bycie online strony www jest jak pozycjonowanie stron www - całodobowe

Tradycyjna reklama pełni obecnie raczej funkcję przypomnieniową. Sytuacja, kiedy w radio pojawi się wykupiony przez nas dżingiel właśnie w tym momencie, gdy klient będzie chciał na przykład zarezerwować hotel w Karpaczu brzmi trochę jak science-fiction.

W sieci, bez względu na to, czy użytkownik zacznie szukać dla siebie pokoju hotelowego o szóstej rano, czy o trzeciej w nocy, nasza oferta będzie na niego czekać. Właśnie ten element zdecydował o tym, że ilość internautów w Polsce rośnie tak szybko. To dostęp do informacji zawsze i wszędzie. I Twoja firma musi tam być, by także tą informacją się dzielić.

Długofalowe efekty pozycjonowania SEO

To kolejny element, gdzie sieć ma przewagę nad tradycyjnymi mediami. Reklamy w telewizji często się przełącza lub w ich czasie załatwia się ważne rzeczy. Reklama radiowa dla wielu osób jest jedynie „szumem” między kolejnymi piosenkami, a gazeta czy gazetka, gdzie umieścimy ogłoszenie, zwykle ma krótką żywotność.

Kupujemy ją dla artykułów, ewentualnie programu telewizyjnego i zwykle otwieramy tylko te strony www, automatycznie pomijając reklamy. W sieci dotarcie do klienta jest więc o wiele skuteczniejsze.

Zwiększenie świadomości marki poprzez skuteczne pozycjonowanie strony w Google

Po czym weryfikujemy godnych zaufania sprzedawców? Po tym, czy znajdziemy na ich temat informacje w sieci. W ten sam sposób sprawdzamy nawet opinie o lekach. Skoro w tak ważnych dla naszego zdrowia kwestiach ufamy temu, co prezentuje nam Google, to jest rzeczą oczywistą, że inni będą nas sprawdzać w dokładnie ten sam sposób.
Jest to też świetny sposób na budowanie zaufania wśród odbiorców. Jeśli na przykład firma zmienia adres lub otwiera nowy punkt w sąsiednim mieście, to szybka informacja w sieci może zaważyć na sukcesie lub porażce takiego przedsięwzięcia. To z kolei skutkuje poprawą lub pogorszeniem sytuacji biznesowej. Tutaj należy spojrzeć też na usługę marketingu szeptanego. Tani sposób na pozyskanie dobrych poleceń na forach i blogach. Często można w ten sposób uzyskać też tanio link do Twojej strony. Jak widać pozycjonowanie połączone jest z wieloma innymi formami promocji i dzięki temu content zostaje na lata. Jest to przewaga pozycjonowania nad np. Adwrods.

Reklama w sieci jest tania

Warto też zwrócić uwagę na to, że istnieje wiele niezależnych firm, które także skupiają się na precyzyjnym marketingu internetowym. Tak samo jak trudno nie zauważyć tego, że reklama może być bardzo umiejętnie połączona z pozycjonowaniem fraz kluczowych.. Wystarczy wykupić artykuł reklamujący nasz produkt z linkiem do strony.

Taki zestaw sprawi, że firma zyska dwukrotnie. Damy klientowi szansę na zapoznanie się z naszą ofertą handlową (a więc na przykład opiszemy główne wyróżniki naszego produktu lub atuty pensjonatu), a jednocześnie uwiarygodnimy stronę domową w oczach Google, co może przynieść wyższe miejsca w rezultatach wyszukiwania.
pozycjonowanie a świadomość marki
linki dofollow
Co ważne, można ją niezwykle dokładnie personalizować. Nic nie stoi na przeszkodzie, by grupą docelową, jakiej wyświetlą się reklamy byli na przykład tylko mężczyźni z miast do 500 tysięcy mieszkańców w wieku 25-30 lat. To kolejne miejsce, gdzie sieć wygrywa z tradycyjnymi mediami.

Mimo tego, że takie działania zwykle wymagają określonego budżetu, to wciąż można prowadzić je stosunkowo niewielkim nakładem kosztów. Zwłaszcza gdy odniesiemy go do klasycznych mediów. No i - jak pisałem wcześniej korzyści są wielowymiarowe.

Pozycjonowanie stron a odwiedziny na stronie www

Szacuje się, że wyniki w ścisłym TOP3 mogą przekuć się na wzrost zainteresowania naszym biznesem o około 30%. Nie sposób też lekceważyć tego, że uznanie naszych wpisów za kompletne, pełne wiedzy, które będą później cytowane przez Google, dodaje sporo prestiżu marce.

Odwiedziny w serwisie to bez wątpienia atut, jednak warto zwrócić też uwagę na zupełnie inny wymiar pozycjonowania stron www. Jeśli nasz blog lub nasza strona czy sklep w internecie osiągnie sukces to będziemy na nich mocno zarabiać. Jedną z najważniejszych ścieżek rozwoju w internecie Twojego biznesu jest właśnie pozycjonowanie. W jaki sposób?

Kluczową rolę odgrywa jakość serwisu oraz linki wychodzące z parametrem „follow”, które czasem w naszym branżowym slangu nazywane są też linkami „dofollow”. Jeden link w dobrym serwisie potrafi kosztować grubo ponad kilka tysiący złotych. Najlepsze strony mogą nawet żądać kilkanaście tysięcy za link.
Nawet gdyby nie udało nam się dobić do takiego poziomu, ale nasz serwis osiągnąłby sukces na pewną skalę, to sprzedaż linków innym za kwotę zbliżoną do 500-1000 złotych jest więcej niż prawdopodobna. To kwota naszego zysku, jaki pośrednio może nam zapewnić skuteczne pozycjonowanie się w wyszukiwarce Google. Dlaczego właśnie w Google? Bo ta wyszukiwarka ma w Polsce aż 96% całego rynku wyszukiwarek.

Warto też zwrócić uwagę na to, że na rynku są obecne duże grupy portali, które wyspecjalizowały się waśnie w takiej sprzedaży linków. Właściciel serwisu nie musi się z nimi ogłaszać, wystarczy, że dopisze się do platformy, ustawi interesujące go widełki cenowe i cała reszta dzieje się automatycznie.

Można też poszerzyć ten model dzięki publikacji wpisów sponsorowanych lub artykułów eksperckich. Jeśli pozycjonowany serwis jest na przykład blogiem modowym, to nic nie stoi na przeszkodzie, by w ten sposób dodatkowo pozyskiwać reklamodawców i monetyzować swój pomysł.

Nie trzeba spełnić żadnych wygórowanych wytycznych. Treści na stronie często są dostarczane przez partnerów biznesowych, a rola właściciela serwisu polega na ich odpowiednim przygotowaniu, umieszczeniu grafik oraz publikacji o określonej porze za ustaloną stawkę.
sukces w google
specjaliści od pozycjonowania
Czasem zdarza się, że taki wpis musi spełniać określone wytyczne, a więc na przykład musi mieć link z parametrem “follow”, który pomoże budować autorytet serwisu, jaki wykupił u nas reklamę. Dość powszechną praktyką jest zakup wpisu po określonej cenie z gwarancją jego rocznej widoczności na naszej stronie.

Aby osiągnąć na tym polu sukces w wyszukiwarce Google, trzeba postawić na pozycjonowanie. Nawet jeśli będziemy tworzyć profesjonalny, prowadzony przez branżowych zawodowców serwis, który nie będzie mieć dobrej widoczności w wyszukiwarce Google, to reklamodawcy wybiorą konkurencję. Dlaczego?
Bo autorytet ich strony jest wyższy, dociera ona do większej ilości użytkowników, a link z ich strony da im większą moc niż dokładnie ten sam wpis, jaki zostałby opublikowany u nas. Można więc powiedzieć, że pozycjonowanie to absolutna podstawa, bez której nawet najlepszy pomysł na biznes będzie mieć bardzo mocno pod górkę.

Można próbować realizować te wytyczne samodzielnie, jednak nie jest to zadanie łatwe. Użytkownicy często nie zdają sobie sprawy z tego, że chcąc wziąć się za pozycjonowanie, mogą narobić wielu szkód, których odkręcenie zajmie później fachowcom o wiele więcej czasu i będzie kosztowało o wiele więcej pieniędzy.

O jakich działaniach związanych z pozycjonowaniem strony w Google każdy może myśleć samodzielnie

Istnieje ogólnie polecany zbiór działań, jakie nawet osoby nowe w internecie mogą wykonać samodzielnie. Nie można obiecywać, że te działania dają imponujące efekty, jednak na pewno nie zaszkodzą one serwisowi, który chcemy optymalizować w wyszukiwarce Google.

Przede wszystkim, pamiętajmy o odpowiedniej strukturze. Dzielmy sekcje w tekście na nagłówki H2. Schemat jest bardzo prosty i doskonale sprawdza się zarówno w krótkiej notce, jak i w długim, szacowanym nawet na 30 tysięcy znaków wpisie.

Jeśli serwis modowy opisuje na przykład kozaczki wybranego producenta, to w nagłówku H2, jaki powinien znajdować się pod pierwszymi kilkoma-kilkunastoma zdaniami wpisu, warto byłoby uwzględnić nazwę produktową tego obuwia.

Równie ciekawym pomysłem jest stworzenie nagłówków H2 na zasadzie pokrycia tematycznego. Jeśli opisywane przez nas kozaczki są białe i chcemy firmować je jako produkt tani, to ten sam nagłówek warto skonstruować według schematu [nazwaproduktu] - tanie, białe kozaczki.

samodzielne pozycjonowanie strony
nagłówki a seo
Pomoże to zrozumieć robotom Google, czego tyczy się wpis i jego tematyka. Mimo ogromnego progresu, jaki dokonał się w ciągu ostatnich lat na polu uczenia maszynowego, jakie ma do swojej dyspozycji firma z Mountain View, język polski wciąż nie jest dla niego jednoznaczny.

Nie od dziś wiadomo, że mowa, jaką biegle władał na przykład Słowacki czy Tuwim, pełna jest słów, które są zapisywane tak samo, a jednak mogą wyrażać zupełnie inne cechy, intencje a nawet przedmioty. Musimy zwiększyć swojej strony i dać wyszukiwarce Google wyraźne poszlaki, by ta wiedziała, jak nas zakwalifikować i - mówiąc w dużym uproszczeniu - do jakiego worka wrzucić nasz serwis.

Pozostając w temacie nagłówków, warto trzymać się ich struktury. Nadrzędny zawsze jest nagłówek H1 i w wielu CMS-ach jest on ustanawiany automatycznie jako tytuł wpisu. Kolejny to opisany już wyżej nagłówek H2. Co, jeśli chcemy na przykład ustanowić nagłówek H2 jako “Modne kozaczki damskie w kolorze białym” i chcemy polecić gościom na stronie kilka modeli takiego obuwia?

W takiej sytuacji każda kolejna marka powinna być oznaczona (poniżej sekcji H2) jako H3. Google bardzo lubi też, gdy na stronie znajdzie się wypunktowanie, gdzie w prosty i klarowny sposób wyróżnimy kluczowe sekcje wpisu. Można spróbować skonstruować takie wypunktowanie na przykład na zasadzie największych atutów takiego obuwia. Tyle mówi Google. Moje doświadczenia są jednak takie, że multi h1 wcale nie są złe a wykonują bardzo dobrą pracę w wielu serwisach czy blogach. Tak więc nie zawsze słuchanie Google 1:1 jest dobrą drogą do TOP1. 
Osoby prowadzące swój serwis muszą też postawić jak największy nacisk na opisywanie grafik tak zwanymi ALT-ami. W Wordpressie, który pozostaje jednym z najpopularniejszych CMS-ów, czyli narzędzi do zarządzania treścią na stronie, tak na blogach jak i na dużych, rozbudowanych stronach, bez trudu można zarządzać opisami alternatywnymi.

Częstym błędem jest to, że użytkownicy wpisują tam przypadkowe literki, na przykład słynne “ppp”, bo sądzą, że jeśli użytkownik nie widzi tego tekstu na stronie, to wszystko jest OK. Niestety, ale nie tak to działa. Dyrektywy widoczne dla robotów Google są zupełnie inne. Jeśli obrazek, na jakim mamy białe kozaczki z czarną podeszwą został opisany jako “ppp” a na stu innych stronach opisano go na przykład poprzez użycie słów kluczowych “Białe buty na zimę” lub “Białe kozaczki firmy X” to nasz wpis może stracić na wiarygodności.

Najlepiej zdecydować się na dokładne, precyzyjne opisy. A więc jeśli wrzucamy we wpis zdjęcie białych butów (kozaczków) damskich, to niech opis alternatywny składa się z ich nazwy oraz podkreślenia, że są one w kolorze białym. Opis może brzmieć więc następująco: “Białe kozaczki damskie firmy X”. Sprawi to, że nasza strona zyska odrobinę więcej w oczach wyszukiwarki Google.
alt - tekst alternatywny a seo
kolejność pozycjonowania w google

Skąd bierze się kolejność na pozycjonowanie w Google?

Wynika ona z analizy, jaką całodobowo wykonują roboty Google. Strony są przez nie „czytane”, a ich zawartość jest indeksowana i zapisywana w bazie wyszukiwarki Google. Do tej pory brzmi to bardzo prosto, prawda? Trzeba jednak pamiętać o tym, że to dopiero początek drogi.

Na dziś dzień algorytm analizuje ponad 300 zmiennych, które nie są stałe, a ciągle ewoluują, zmieniają się. Pojawiają się też w wyszukiwarce Google nowe priorytety, na przykład zasada Mobile First. Pokazuje to dość dobitnie, że skuteczne pozycjonowanie stron to proces stały, który nigdy się nie kończy.

Najważniejsze czynniki, jakie warto wskazać przy pozycjonowaniu stron w Google (a więc ustalaniu kolejności w wyszukiwarce) to:

  • aktualność i optymalizacja treści,
  • ilość serwisów, które do nas linkują
  • jakość tych linków,
  • zagęszczenie fraz kluczowych,
  • zagęszczenie słów kluczowych,
  • stosowanie znaczników,
  • stosowanie META URL,
  • odpowiednie opisy alternatywne w grafikach,
  • konstrukcja i „waga” samej strony oraz jej elementów,
  • responsywność,
  • zasady konstrukcji URL, sekcji Title, sluga i nagłówków H2.
  • *Czynniki te nie stanowią wszystkich czynników związanych z pozycjonowaniem a są jedynie krótkim wycinkiem związanym z pozycjonowaniem.
Pozycjonowanie w Google nie jest dane „raz na zawsze”. Tam, gdzie jedna firma zyska miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, tam ktoś je straci. Można więc powiedzieć, że na jednego zwycięzcę przypada jeden pokonany. W internecie znajdują się obecnie miliardy stron. Profesjonalne pozycjonowanie w Google znacznie zwiększa szansę na to, że to właśnie Twój serwis będzie tym zwycięskim.

Nawet jeśli wcześniej, samodzielnie, udało Ci się z powodzeniem zdobyć miejsce w TOP10 Google, to wystarczy, że jeden z Twoich konkurentów wykupi profesjonalną usługę pozycjonowania i istnieje duża szansa na to, że stracisz tę lokatę na jego rzecz. A wraz z nią, wielu potencjalnych klientów, a więc i zysk.

Bardzo dużą rolę odgrywa też konstrukcja strony i jej “obłożenie” wtyczkami. Wielu użytkowników chciałoby mieć stronę pełną wodotrysków, efektownych animacji i rozwiązań, które przede wszystkim zachwycą użytkownika, bez względu na to, jak długi będzie czas ładowania takiego serwisu.

W świecie związanym z pozycjonowaniem można porównać takie działania do umieszczania silnika z odkurzacza w ciężarówce. Już na pierwszy rzut oka wiemy, że to nie ma prawa działać i po prostu nie wprawi pojazdu w ruch. Era stron, które miały efektownie wyglądający, padający śnieg czy dziwne animacje kursora myszki odeszły do lamusa i raczej już nie wrócą.
Obecnie bardzo dużą rolę odkrywa warstwa UX strony, pod której pojęciem należy rozumieć doświadczenia użytkownika. Ale nie chodzi tylko o samą jakość kolorów i ich wzajemne ułożenie względem siebie (choć ten czynnik też może mieć dla użytkowników znaczenie), ale raczej o zapewnienie komfortu nawigacji.

top 10 w google
responsywność a seo
Menu nawigacyjne musi być odpowiednio widoczne. Pamiętajmy o tym, że w niemal każdym segmencie rynku o nasze serca i portfela będziemy musieli rywalizować z nie mniej niż parudzesięcioma innymi firmami, które oferują podobne usługi lub towary.

Czasem warto postawić właśnie na prosty, wręcz minimalistyczny interface i zmniejszyć ilość kliknięć, jakie będą niezbędne do zapoznania się z na przykład z bazą wiedzy o danym produkcie lub do kupienia produktu. Użytkownicy pokochali szybkie płatności, które skracają czas realizacji zamówienia. Dajmy im je!

Strona musi być skonstruowana w taki sposób, aby była responsywna, czyli musi dobrze wyglądać na wszystkich głównych platformach. Zarówno na dużym ekranie telewizora czy monitora, jak i na telefonie komórkowym czy tablecie. Bardzo dobrze opisuje to Google’owska zasada Mobile First.
Jeśli serwis źle wyświetla się w wyszukiwarce Google lub zbyt długo się ładuje, to Google uzna, że nie jest on wart uwagi użytkowników. Taki trend doprowadził do radykalnego odchudzania wielu serwisów z wodotrysków i wtyczek. Trzeba zauważyć, że współczesnemu internetowi wyszło to zdecydowanie na dobre.
Pamiętajmy też o tym, aby zapewnić sobie odpowiednią ochronę formalno-prawną. Jest to kluczowe zwłaszcza dla firm, które chcą prowadzić sprzedaż przez internet. Podczas transakcji gromadzonych jest wiele ważnych danych prywatnych, w tym imię, nazwisko, numer telefonu czy adres.

Serwis musi mieć odpowiednio skonstruowany regulamin oraz politykę prywatności, co bardzo dobrze zostało opisane w rozporządzeniu RODO. Organ wykonawczy w naszym państwie, a więc UODO, bardzo dokładnie obserwuje rynek i kara strony, które gromadzą dane, a nie informują o tym użytkownika, tym samym nie spełniając wytycznych RODO. Grzywny po paręset tysięcy złotych nie dziwią nikogo.

Mimo tego, że nie jest to działania stricte powiązane z SEO, to na pewno warto mieć je na uwadze podczas wdrażania projektu. Może to pomóc uniknąć wielu problemów, które mogłyby znacznie uszczuplić ilość gotówki na koncie. 

rodo a seo
dobre pozycjonowanie

Jak zrobić dobrze pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania ?

Nie istnieje jednolite podejście, bo każdy klient wymaga odrębnego planu na usługę pozycjonowania strony internetowej i dobór słów kluczowych. Tym się zajmujemy robiąc audyt seo. Na pewno trzeba wskazać na optymalizację serwisu (co ma ogromny wpływ na wyniki wyszukiwania), wliczając w to także uporządkowanie struktury informacji, adresów, nasycenia fraz kluczowych i odpowiednią konstrukcją samego menu.

Kolejny etap to budowanie bazy linków, tak zwany link building, który można w dużym skrócie sprowadzić do promocji (często płatnej) na zewnętrznych serwisach, jaką wykonuje się dzięki dobrze przygotowanym artykułom pod słowa kluczowe, jakie dostarczają pracownicy działu content marketingu. Bez treści żadna strona nie może istnieć, dlatego ich rola jest tak ważna.

Należy pamiętać też o kluczowej roli, jaką jest analiza konkurencji (co również wyjdzie nam, gdy zrobimy audyt seo). Abyśmy mogli poznać nasz punkt wyjścia i zakres działań, jakie trzeba wykonać, trzeba wiedzieć, co już wdrożyła konkurencja. Bez tego pozycjonowanie strony www będzie niekompletne i  w pewnym sensie pozbawione sensu.
Warto też poświęcić możliwie jak najwięcej czasu na precyzyjną promocję serwisu. Robiąc link building czasem jeden link premium może dać więcej niż kilka-kilkanaście linków o małym potencjale. Mimo tego, że jego koszt początkowo może wydać się klientowi duży, to ostateczna kwota raz, że może być niższa, niż zakup kilku linków gorszej jakości, a dwa, że efekt może w pełni zrekompensować koszt tej inwestycji.

Dobrze zaplanowane pozycjonowanie stron internetowych zwiększa nie tylko zaplecze linków (co robi też link building, a to wpływa na miejsce w wyszukiwarce Google), ale też pomaga budować pozytywny PR wokół danego lokalu, hotelu czy samego tylko produktu. To kolejny atut, który stoi za rosnącą popularnością pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania

Content dla Google ma znaczenie

Już jakiś czas temu Google zapowiedziało, że będzie dążyć do sytuacji, kiedy to właśnie jakość treści będzie odgrywać w pozycjonowaniu bardzo dużą, a być może kluczową rolę. Dlaczego? Przecież wielu osobom wydawało się, że linki i związany z nimi „link juice” to rozwiązanie bliskie idealnemu. Zatem?

Wyszukiwarkowy gigant widzi ten temat szerzej. Można powiedzieć bez żadnego nadużycia, że ma globalny ogląd sprawy. Osoby decyzyjne uznały, że w sieci zaczyna pojawiać się zbyt dużo śmieciowych artykułów, których jedyną rolą jest umieszczenie w nich linka do strony klienta lub strony, która odsyła do klienta.

Sprawia to, że coraz trudniej dotrzeć do wiarygodnych, merytorycznych informacji. W sieci zaczynają dominować teksty bardzo podobne względem siebie, które często są wręcz parafrazami. A zatem, jak „zmusić” firmy działające w branży pozycjonowania do zmiany polityki? Trzeba postawić większy nacisk na treści.
content w pozycjonowaniu
teksty w pozycjonowaniu
Wyszukiwarka już teraz premiuje serwisy, które opisują dane zagadnienia kompleksowo, a w bliskiej przyszłości może dojść do sytuacji, kiedy będzie trzeba tworzyć teksty do wyczerpania tematu, a nie do limitu znaków, jak ma to miejsce obecnie.

Sprawia to, że coraz więcej firm poszukuje zawodowych copywriterów, którzy mają łatwość w przedstawianiu informacji słowem pisanym. Daje nam to duży komfort w zakresie planowania, a także wdrażania tekstów. O ciekawym pensjonacie w górskiej miejscowości może napisać niemal każdy. A co, gdy trzeba pomóc wypozycjonować firmę, która skupia się na przykład na handlu złączkami przemysłowymi do żywności?

Takich przykładów jest wbrew pozorom bardzo dużo. Nie każdy rynek jest prosty i klarowny. Artykuły eksperckie z różnych dziedzin nie dość, że już teraz stanowią dla Google’a przesłankę, to za pewien czas mogą pełnić rolę nadrzędną. Warto o tym pamiętać.

Google weryfikuje też to, czy wpisy są unikalne. Zresztą, to, że spodobał nam się opis danego towaru lub zagadnienia w serwisie konkurencji, nie daje absolutnie żadnych praw do tego, aby go skopiować. Zwłaszcza jeśli jest to artykuł. Takie publikacje są chronione prawem autorskim oraz prawami do własności intelektualnej.

Zgodnie z wytycznymi, trzeba stworzyć własny, unikatowy opis danego produktu lub długą publikację, gdzie wyczerpiemy temat, jaki dotyczy na przykład tego, dlaczego białe kozaczki na zimę są lepszym pomysłem niż ich tradycyjne, czarne odpowiedniki.

Autorskie treści są od wielu lat premiowane przez Google. Co więcej, jeśli w oczach algorytmu zostaniemy uznani za ekspertów, to dostaniemy spory bonus do mocy naszego serwisu. Być może nawet uda się tak wypozycjonować wpis, by ten znajdował się na pierwszym miejscu w Google i służył za opis pełniący funkcję definicyjną.

Zwykle takie opisy są zarezerwowane dla Wikipedii, jednak od pewnego czasu widać dokonujące się na tym polu zmiany. Coraz częściej serwisy prywatnych użytkowników lub firmy są oceniane przez Google na tym polu lepiej i przejmują tę funkcję. A to może stanowić prawdziwą odskocznię i pchnąć nasz biznes na bardzo dobrą pozycję, której trzeba będzie bronić.

Content ma absolutnie kluczowe znaczenie dla rozwoju każdego serwisu. Mówiąc wprost - bez treści internet byłby strasznie nudnym miejscem. Treścią są nie tylko newsy, ale i opisy produktów, recenzje czy poradniki zakupowe. Pokazuje to dość dobrze, dlaczego to tak ważny obszar działań.
Warto też zastanowić się nad tym, czy lepiej jest pisać „do limitu znaków”, jaki wychodzi na przykład z analizy technicznej czy lepiej będzie zamknąć temat i wypełnić swoje założenia w stu procentach nawet wtedy, gdyby miało oznaczać to bardzo długi lub - wręcz przeciwnie - bardzo krótki tekst.

content a seo
treści na stronie mają wpływ na pozycjonowanie
Na dziś dzień trudno o udzielenie jednoznacznej odpowiedzi. Wciąż dominuje pisanie tekstów „do długości”, jednak widać, że na tym polu zaczynają już dokonywać się pewne zmiany. Oczywiście najważniejsza będzie decyzja Google, ale nie wiem, czy i kiedy zostanie ona ogłoszona.

Warto natomiast wiedzieć o tym, że wpis na dany temat nie powinien być zbyt krótki. Pozostając w temacie publikacji dotyczącej wyboru białych kozaczków, nie można zakładać, że uda nam się zmieścić ją w pięciuset znakach. Nawet gdyby faktycznie było to możliwe i osoba pisząca budowałaby bardzo krótkie, zwięzłe sformułowania, to może to przynieść więcej szkody niż pożytku.

Lepszą taktyką jest rozwinięcie wpisu, opisanie w nim możliwie szerokiego aspektu wyboru takich kozaczków oraz zostawienie sobie pola na możliwie dokładne pokrycie tematyczne dla wszystkich wymienionych w publikacji rodzajów obuwia.

Efekty pozycjonowania stron www i zmian w wynikach wyszukiwania Google

Miarą jakości firmy z branży SEO jak i freelancera nie jest to, jak ładnie mówi o swoich produktach, ale to, jakie osiąga wyniki i jak radzi sobie na tym polu. Właśnie takie słowa mają największą wartość i to od nich powinno się rozpoczynać wybór dobrej firmy. U mnie możecie zobaczyć opinie i referencje moich klientów i partnerów biznesowych na mojej stronie. Oraz certyfikaty które są na stronie a jest ich kilaset z zakresu samego marketingu. A na stronie głównej kilka fraz które wypozycjonowałem dla swoich klientów do TOP 1. Oczywiście moje porfolio jest większe ale nie chce zaśmiecać strony. Jeśli potrzebujesz więcej informacji zawsze możesz napisać lub zadzwonić.

Analiza SEO to zagadnienie niezwykle ścisłe, precyzyjne. W dużej mierze można porównać je do pracy z danymi, jakie w swojej codzienności widzą matematycy czy osoby skupiające się na naukach ścisłych. Jedno wynika z drugiego i można tutaj wyciągnąć proste, logiczne wnioski.
Sztuką jest jednak umiejętność przedstawienia tych logicznych wniosków klientowi. Można powiedzieć, że SEO to w pewnym sensie hybryda NASA z rzecznikiem prasowym. Masowego odbiorcy nie interesuje, dzięki jakim siłom fizyki rakieta opuściła atmosferę. Musi on dysponować podstawową wiedzą techniczną oraz planem i celami, jakie ma dana misja osiągnąć.

pozycjonowanie - gwarancja sukcesu
pozycjonowanie z gwarancją
Jeśli agencja SEO lub freelancer postawi na umiejętne połączenie w zakresie komunikacji z klientem (który przecież płaci za to, by nie musieć się martwić tym, jak to wszystko działa) i na odpowiednie rozwiązania techniczne, czyli na profesjonalne aplikacje, jakie dają możliwość monitorowania całego projektu “od podszewki”, to o sukces będzie o wiele prościej i na pewno będzie on możliwy do osiągnięcia w niezbyt długim czasie.

Warto jednak pamiętać o tym, że w świecie pozycjonowania nie wszystko zależy od pozycjonera. Jeśli firma chce na przykład pozycjonować się jako sklep na produkty, które są też w ofercie handlowej największych firm w Polsce, to po prostu trzeba zabezpieczyć sobie duży budżet. Dla każdego czym innym jest duży budżet dla tego warto do mnie zadzwonić lub napisać o wycenę pozycjonowania.

Jeśli jakaś podupadła firma motoryzacyjna chciałaby dzisiaj rywalizować z rynkowymi potentatami, to także musi mieć sporo zasobów pieniędzy. Tak samo, jak na przykład klub piłkarski. Nie inaczej działa to w świecie związanym z pozycjonowaniem. Paradoksalnie, to właśnie w świecie pozycjonowania mamy o wiele większe pole manewru, dzięki czemu na pewno mogę przedstawić ofertę która pogodzi kwestie pieniędzy z celami, jakie firma wyznaczyła sobie do osiągnięcia.

Specjalista od SEO, SXO i pozycjonowania stron internetowych

Co gdybym Ci powiedział, że w Polsce wiele osób używa tych terminów zamiennie a jednak nie są one zamienne. SEO oznacza optymalizację strony pod wyszukiwarki. SXO pochodzi od angielskiego Search Experience Optimization i stanowi innowacyjne połączenie dwóch sztandarowych technik marketingu internetowego: SEO, czyli Search Engine Optimiazion, UX czyli całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu. Pojęcie to używane jest najczęściej w odniesieniu do oprogramowania, serwisów internetowych lub urządzeń elektronicznych. Jak widać specjalista SXO to więcej niż zwykły pozycjoner czy specjalista SEO. Nie dość, że dba o pozycjonowanie i optymalizacje. To jeszcze wie jak przerobić Twoją stronę www tak by Twój odbiorca miał lepsze wrażenia. A co za tym często idzie dba o Twoją konwersje na stronie internetowej czy sklepie www.

ZAPRASZAM DO KONTAKTU I SKORZYSTANIA Z MOJEJ OFERTY!!!

ZADZWOŃ DO MNIE LUB NAPISZ 

Dylematy przedsiębiorcy związane z pozycjonowaniem stron internetowych

Szukasz sposobu na osiągnięcie najwyższych pozycji w Google? Pozycjonowanie stron to dla Ciebie czarna magia? Cały czas zadajesz sobie te same pytania? Nie bój się! Nie jesteś w tym sam. Wielu przedsiębiorców regularnie zadaje sobie te same pytania związane z pozycjonowaniem stron. Domeny internetowe to adresy/nieruchomości XXI wieku, a pozycjonowanie stron to najlepszy sposób na sprowadzenie do siebie największej liczby Klientów, w dodatku o znaczeniu długofalowym. Postanowiłem zebrać wiele regularnie pojawiających się pytań w formie krótkiego Q&A o pozycjonowaniu stron www. Kolejność pytań jest przypadkowa, ale są to najczęstsze pytania z pozycjonowania stron.
Tak, ma ogromne znaczenie na pozycjonowanie stron internetowych. Po wprowadzeniu zasady „Mobile First” nadrzędnym czynnikiem dla stron internetowych jest responsywność i jakość serwisu na małych ekranach, na przykład tych, jakie mają smartfony. Już dziś to właśnie te urządzenia odpowiadają za około 70% ruchu w sieci podczas oglądania stron internetowych. Jeśli więc strona źle wyświetla się na telefonie, to można zaryzykować stwierdzenie, że proces jej pozycjonowania powinna poprzedzić radykalna przebudowa i audyt seo.
Żadna profesjonalna agencja czy freelancer nie udzieli odpowiedzi na takie pytanie jak ostatecznie będzie wyglądać pozycjonowanie stron nad którymi pracują. Można usiłować podać przybliżony termin, jednak zależy on od szeregu zmiennych, na czele z branżą, w jakiej działamy oraz od trudności fraz kluczowych. Oraz zmienności algorytmów Google i tego, że każdy klient to inny przypadek. Pozycjonowanie stron działa, a efekty mogą pojawić się już po trzech miesiącach, a mogą po o wiele dłuższym czasie. Na pozycjonowanie stron internetowych wpływa też odpowiedni dobór budżetu.
Na pozycjonowanie stron www w Google wpływa mają przede wszystkim te, które zdaniem profesjonalnych narzędzi analitycznych gromadzą najwięcej odsłon w cyklu miesięcznym oraz wykazują tendencję stałą lub rosnącą. Fraza musi też możliwie dokładnie odzwierciedlać nasz profil działalności. Dobór słów wyjdzie też wtedy, gdy odbędzie się audyt seo.
Od Google Ads bo przecież Google wspiera swoje usługi. Po Nawet linkowanie z social mediów. Ilość usług które możesz załączyć by wesprzeć pozycjonowanie i zostawić dobre treści w internecie jest ogromna. Można naliczyć dziesiątki usług które mogą pomóc. Jeśli chcesz załączyć konkretną usługę i nie wiesz jak wpłynie ona na pozycjonowanie strony www to możesz śmiało napisać lub zadzwonić do mnie. Chętnie wytłumaczę i porozmawiam z Tobą na temat dodatkowych usług.
Oczywiście, że można ale po co się uczyć kolejnej całej gałęzi? Lepiej szukać klientów a pracę zostawić specjaliście. Próby samodzielnego pozycjonowania przez osobę, która nie ma w tej branży doświadczenia, mogą jednak przynieść o wiele więcej złego niż dobrego. To trochę tak, jakby w ciemnej piwnicy pełnej trotylu próbować sobie świecić zapalniczką. Lepiej użyć latarki. Pamiętaj że Google nadal kara filtrami algorytmicznymi jak i ręcznie nakłada kary. Dla tego warto pracę zlecić specjaliście.
Warto. Pomoże to zwiększyć potencjał na pozycjonowanie. Taki blog umożliwia też lepsze nasycenie strony www tekstem poprzez odpowiednie użycie słów kluczowych (inaczej fraz kluczowych). Poza tym otwiera to możliwości do tworzenia artykułów eksperckich, które są przez Google premiowane.
Nie można podać na to pytanie precyzyjnej odpowiedzi. Zależy to od branży, trudności fraz kluczowych oraz szeregu innych zmiennych. Dużą rolę odgrywa jednak to, aby artykuł świetnie pokrywał omawiane zagadnienie oraz by został obudowany dobrymi, silnymi linkami.
Nie stanowi to obecnie większego problemu, jeśli tylko jest to narzędzie, które jest stale rozwijane. W sieci bardzo dużą renomę wciąż ma WordPress, jednak nie można nie docenić też innych platform, jak Joomli. Decyzja o wyborze konkretnego rozwiązania powinna być poprzedzona konsultacjami z fachowcem, który na pewno doradzi, jaki system zarządzania treścią będzie dla Twojego profilu działalności najlepszym wyborem. Dla tego najlepiej jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania zadzwonić do mnie i określić cel działania. Co pozwoli na dobry wybór CMS oraz jego dostsowanie pod odpowiednie działania związane z pozycjonowaniem. 
Często bagatelizuje się wybór serwera, a odgrywa on spore znaczenie. Musi on wspierać certyfikację SSL. Bez choćby darmowego modułu szyfrującego Let’s Encrypt, strona jest skazana na porażkę. W większości przeglądarek nawet nie wyświetli się ona prawidłowo, a użytkownik dostanie od swojej przeglądarki informację o tym, że chce wejść na serwis niezabezpieczony, co nie jest mu rekomendowane. Ważna jest też konfiguracja tego serwera im mocniejsze wnętrze tym lepiej. Czynników które wpływają na pozycjonowanie w przeglądarkach jest wiele i nie sposób ich wszystkich tutaj wymienić.
Owszem, można. A nawet trzeba. Warto skorzystać z narzędzia PageSpeed, które pokaże jak została wykonana optymalizacja strony i czy strona ładuje się odpowiednio szybko (ma to dla Google znaczenie) oraz czy jej wersja mobilna wczytuje się bez problemów. Polecamy też upewnić się, czy na stronie działają odpowiednie przekierowania. A jeśli to narzędzie nie wystarczyło możesz zbadać swoją stronę w GtMetrix.
I tak i nie. Domeny z „oficjalnych” repozytoriów, a więc na przykład te, które kończą się końcówką .pl lub .com zwykle są trafnym wyborem. Nie poleca się korzystania z darmowych subdomen, bo nigdy nie wiadomo, kiedy ich właściciel nie zaprzestanie świadczenia usługi. Oficjalnie mówi się, że domena nie ma znaczenia. Mniej oficjalnie mogę powiedzieć, że ma ogromny wpływ na pozycjonowanie i każdy kto mówi inaczej... no cóż. Doświadczenie robi swoje. 
Nie. Co więcej, uważam, że żadna szanująca się firma z tego segmentu rynku nie może dać gwarancji pozycji w Google. Wyniki strony w Google są uzależnione od ponad 300 czynników. A algorytm ciągle się zmienia. Najbardziej popularne to optymalizacja strony www, optymalizacja treści czy link building to i wiele innych czynników ma wpływ na wyniki pozycjonowania. Chcesz być wysoko i szybko? Pomyśl o Google Ads jednak pamiętaj budżet musi być większy a efekty są tylko gdy wydajesz finanse. Pozycjonowanie jest na długo i nawet kiedy skończysz pozycjonować to będziesz mieć artykuły oraz linki do siebie i mocno rozbudowaną stronę oraz wiele innych rzeczy które będą budowały Twój wizerunek eksperta w sieci.
Składa się na nią wiele rzeczy. Na pewno trzeba wskazać na trudność fraz kluczowych, a także ich ilość. Kolejny aspekt, jaki trzeba poruszyć, to czas i koszty poniesione wtedy, gdy realizowana jest optymalizacja treści, optymalizacja strony oraz koszt poszerzenia bazy linków prowadzących do strony internetowej.
Ograniczeniem jest tylko budżet. Najważniejsze, aby dobór fraz kluczowych wynikał z dokładnej analizy, która odpowiada na realne potrzeby firmy. Dowiesz się tego zamawiając audyt seo.
Często zadajesz sobie pytanie czym jest pozycjonowanie stron internetowych ? Zwłaszcza dla firm z mniejszym budżetem zdarza się, że najlepszym wyborem jest pozycjonowanie stron internetowych na długie, możliwie precyzyjne zapytania. Jeśli nie mamy budżetu, aby pokonać konkurencję, która pozycjonuje jakąś obleganą frazę, na przykład „czajnik bezprzewodowy”, to czasem sensownym pomysłem jest nieco bardziej precyzyjna fraza, która także ma sporo zapytań, na przykład „czajnik bezprzewodowy 1L” lub „czarny czajnik bezprzewodowy”.
Najważniejszym narzędziem jest oczywiście Google Analytics, czyli darmowe oprogramowanie, które pozwala śledzić progres w najważniejszych danych dotyczących fraz kluczowych, a także daje szybki dostęp do czytelnych i przejrzystych wykresów, z których dowiemy się wiele o odwiedzających naszą stronę. Osobiście jednak korzystam z ASPS. Czyli narzędzia do monitorowania fraz klientów. Każdy klient dostaje co miesiąc raport pozycji fraz dzięki czemu może na bierząco śledzić postępy. 
Bez wątpienia działania długoterminowe są o wiele ważniejsze i bardziej perspektywiczne. Mogą one dać wymierne efekty, z którymi na szybko generowane odsłony nie mogą rywalizować. Jednak nie należy zapominać o działaniach krótkoterminowych jeśli potrzebujemy uzyskać szybki efekt. 
Bez wątpienia działania długoterminowe są o wiele ważniejsze i bardziej perspektywiczne. Mogą one dać wymierne efekty, z którymi na szybko generowane odsłony nie mogą rywalizować. Zdecydowanie
Bez wątpienia działania długoterminowe są o wiele ważniejsze i bardziej perspektywiczne. Mogą one dać wymierne efekty, z którymi na szybko generowane odsłony nie mogą rywalizować.
Zdecydowanie nie. Nie dość, że takie działania nie pokazują prawdziwych efektów prac, jakie podjęliśmy nad stroną, to jeszcze mogą zakończyć się zbanowaniem naszego serwisu przez Google, czyli wyrzuceniem go z indeksu wyszukiwanych stron.
Dominuje przekonanie, że tak. Czasem lepiej jest uaktualniać jakiś wpis niż stale „produkować” kolejne jego wersje. Dodatkowo pomaga to zniwelować efekt kanibalizacji słów kluczowych. Warto po prostu rozwijać content kiedy tylko możesz.
Przede wszystkim, z dobrych źródeł. Koniecznie trzeba wcześniej sprawdzić siłę linku, aby upewnić się, że jest on warto kwoty, jaką chcemy na niego wydać. Link building to nie jest praca z przypadku. Warto zrobić to dobrze i przemyślanie. Tematyczne linki są dużo lepsze niż z byle jakiego źródła. Dla tego zleć to specjaliście.
Na początku muszę poznać Twoje oczekiwania oraz możliwości budżetowe. Klient musi opowiedzieć o swojej firmie i o tym czego oczekuje ode mnie. Być może pozycjonowanie nie jest dla niego. Zawsze warto rozmawiać o oczekiwaniach i możliwych budżetach. Następnie podpisywana jest umowa w której zawarte są warunki oraz informacje jaka domena będzie pozycjonowana, jakie frazy czy np. jaki budżet ma klient płacić. 
Warunki z każdym klientem ustawiane są według potrzeb klienta. Zupełnie inna cena będzie za pozycjonowanie lokalne. A zupełnie inna jeśli potrzebujesz pozycjonować się np. w USA. Dodatkowo wiele zależy od branży oraz sposobu współpracy.  
Pytanie niby naturalne i proste. A jednak skomplikowane. Bo o pozycjonowaniu myśli się często jeszcze przed posiadaniem strony www tak by odpowiednio ją zakodować pod wytyczne pozycjonera. Jeśli masz już stronę www to nic straconego. Po audycie SEO trzeba ją zoptymalizować. Tak naprawdę im wcześniej zaczniesz tym dla Ciebie lepiej. To co jest na pewno potrzebne to budżet. 
Nie. Wystarczy, że powiadomisz firmę o tych planach, a następnie przyznasz dostęp do prototypowej wersji serwisu. Może to pozwolić uniknąć wielu dużych błędów, dzięki czemu Twoja firma zyska dwukrotnie: szybciej rozpocznie pozycjonowanie strony www w wynikach wyszukiwania, a także zaoszczędzi na poprawkach do projektu strony www.
Od trudności słów kluczowych i ich złożoności, a także od ich ilości. Dużą rolę odgrywa też siła domeny w Google. Jeśli trzeba dopiero ją zbudować, to sporą część budżetu może przejąć odpowiednia baza linków. Nie można też stwierdzić, że pozycjonowanie strony www jest tak samo proste lub tak samo trudne. Tutaj raz jeszcze trzeba powiedzieć wprost: do każdego Klienta trzeba podejść indywidualnie.
Jeśli ta nie była zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, owszem. Tak samo, jeśli nie była w pełni responsywna lub miała wiele elementów, które wydłużały ładowanie strony. Zdarza się jednak, że żadne modyfikacje w wyglądzie portalu nie są konieczne.
Tak, jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że może to mocno zaburzyć cały proces i zaważyć na wynikach, jakie w ostatecznym rezultacie uda się osiągnąć. Na pewno wpłynie to też na czas niezbędny na prawidłowe wykonanie zadania. Nie wszystkie firmy i frelancerzy na to pozwalają. Ja jednak pozwalam. 
Ilość raportów które otrzymujesz na starcie usługi może mocno przytłoczyć. Ale właśnie po to by pozycjoner mógł wskazać co zmienił i poprawił potrzebna jest taka ilość. Co miesiąc otrzymasz też raport pozycji fraz które pozycjonuje. Przyjdzie on na Twojego maila. W pozycjonowaniu ilość danych jest ogromna więc warto zlecić to specjaliscie.
Zapisz się do mojego newslettera
Zapisz się już dziś do mojego newslettera
i otrzymuj zniżki i wiadomości na bieżąco.
Newsletter

Administratorem danych osobowych jest SEOSEM24 - Pozycjonowanie stron www, Tworzenie stron www, Agencja reklamowa - Łukasz Wudyka, Rakowcka 10b/4 31-511 Kraków. Dane osobowe osób korzystających z formularza przetwarzane są w celu identyfikacji nadawcy i obsługi zapytania. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do podjęcia działań w celu przygotowania oferty. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu uprawnieniach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Copyright 2019 - 2023 © Łukasz Wudyka
chevron-down